Jelen cikk nem tekintető teljes útmutatónak. Inkább amolyan felületes áttekintés azoknak akik valamilyen módon keresőoptimalizálással szeretnének foglalkozni.
Tehát itt egy szempontrendszer látható azokról a jelekről, amik a keresőnek (elsősorban a Google keresőjének) fontosak.
Linkerő
Az egyik legfontosabb jelzésnek tekinthető a mai napig.
A lényeg az, hogy minél több témában releváns, erős oldal hivatkozik egy weboldalra, az annál több előnyhöz jut a találati listákon.
A linképítés azonban az egyik legnehezebb része is a SEO-nak, főként ha jól akarod csinálni.
Nem mindegy azonban ki és milyen módon hivatkozik egy weboldalra, már a linkelés módja is különböző hatásokat válthat ki.
Tartalom
Itt a weboldalon lévő információk egészére és azok összefüggéseire is gondolni kell.
- Szöveges tartalmak hossza, összetettsége
- Egyértelműen meghatározható e minden aloldal szerepe (kulcsszó egyértelműen társítható e hozzá)
- A menüpontok elnevezései
- Az oldalon belüli hivatkozások
- Milyen külső oldalakra hivatkozik az oldal
Még olyan tényezők is befolyásolhatják egy oldal elbírálását, hogy van-e kapcsolat oldal, vagy adatkezelési szabályzat!
A tartalom hasonlóan összetett téma mint a linképítés, tudni kell jól csinálni!
Meta adatok
Ez a téma sorolható a Tartalmi és a Technikai jellegű fejlesztések közé is, úgyhogy különb szót érdemel. Meta adatok közé tartozik például a meta leírás, de ezen felül még sok más ide sorolandó, a látogató számára nem látható adat is megjelenik.
Meta adatként jelenik meg a weboldalunk forráskódjában:
- nyelvre vonatkozó adatok
- közösségi média által használt információk
- a struktúrált adatok (például az értékelések, vagy egy webáruház termékeinek adatai)
- és sorolhatnánk még
Technikai felépítés
Nem elhanyagolható a weboldal működést érintő kérdések tisztázása sem. Egy weboldal fejlesztési munkálatai nem feltétlenül jelentik azt hogy a weboldal marketingcélokra is megfelelő lesz.
Ha a keresőoptimalizálás irányába mozdulunk el, akkor mindenképpen rendbe kell tennünk a következő dolgokat:
- Oldalbetöltési sebesség
- URL-ek felépítése
- UX szempontok, kezelhetőség
- Reszponzivitás
- Szabványos működés, és kötelező fájlok (pl. robots.txt, sitemap.xml)
A keresőpozíciók erősítése során a legkisebb hangsúlyt szokta a technikai terület kapni, de ez nem jelenti hogy kevésbé fontos.
Mivel kell foglalkoznom, ha keresőoptimalizálni szeretnék?
Mindegyik területtel, és mindig igazodni kell a kereső algoritmusának változásához. Nem egyszerű mindegyik területet kézben tartani, de van rá megoldás, méghozzá a szakértői segítség bevonása.