Az 5W vagy magyarul 5 miért módszer célja hogy egy adott probléma gyökér okait megtaláljuk. A módszer a Kaizen nevű módszertan részeként jött létre.
5 miért módszer példa
Tegyük fel az alapprobléma az hogy a weboldalunk nem konvertál hírlevél feliratkozókat. Ebben az esetben a következő kimenetel képzelhető el.
- Miért nem konvertál a weboldal hírlevél feliratkozókat? Mert nem motiválja semmi a látogatót hogy feliratkozzon.
- Miért nem motiválja semmi a látogatókat? Mert nincs elég csábító haszna a feliratkozásnak.
- Miért nincs elég csábító haszna a feliratkozásnak? Mert nem dolgoztuk ki az eléggé.
- Miért nem dolgoztuk ki eléggé? Mert nem tudjuk milyen okokból iratkozik fel valaki egy hírlevélre.
- Miért nem tudjuk a feliratkozás okait? Mert alkalmazunk megfelelő szakembert az online marketing feladatok elvégzéséhez
Megoldás: Keresnünk kell megfelelő tudással rendelkező online marketing szakértőt, vagy ki kell tanítanunk valakit a jelenlegi állományunkból.
Persze a kimenetelek lehetséges száma végtelen, a fenti példa csak egy megoldási lehetőség. A módszer szépsége éppen az, hogy bármilyen körülmény között alkalmazható, és ha jól használjuk, biztosan szolgál megoldásokkal. Valójában mindegyik szinten találhatunk megoldást, de legalább 5 szintig érdemes elemezni egy problémát.
További információk és példák találhatóak a Wikipédián