Lehet keresőoptimalizálni kizárólag linképítés segítségével?

Nem mindegy hogy a linképítés milyen szerepet tölt be egy weboldal keresőoptimalizálásában. Néhány ezzel kapcsolatos kérdést érdemes tisztázni azt hiszem.

Az elmúlt időben több megkereséssel kapcsolatban is felmerült egy probléma. A weboldalak tulajdonosai bizonyos esetekben nem kívánnak foglalkozni a weboldalukkal, sem technikai sem pedig tartalmi oldalról.

Sajnos esetenként érthetőek ennek a hozzáállásnak az okai is, azonban ez nem feltétlenül a legjobb döntés. Íme néhány jellemző kérdés a témában:

Mi az a linképítés?

A linképítés tulajdonképpen az a folyamat, amikor tudatosan felépítjük egy weboldal linkhálózatát. A linképítés célja elsősorban az érintett weboldal rangjának növelése a kereső (elsősorban Google) szempontjai szerint.

Hogyan működik a linképítés?

A Google álláspontja szerint egy minőségi tartalom önmagában is képes elterjedni az interneten, így tudatos linképítési folyamatra nincs szükség.

Azonban azt is tudjuk, hogy ez így sajnos nem, vagy csak ritka esetekben működik. Elméletileg ugyan logikusnak tűnik, hogy ha egy igazán jó tartalmad van, akkor azt szeretni fogják az emberek, és megosztják, linkelik különböző felületeken. A valóság azonban kicsit más. 

Akármilyen első osztályú tartalmat is építesz, akármennyire jól konfigurálod a webhelyed, a komoly eredményekhez szükséged lesz arra, hogy nekifogj a hivatkozások terjesztésének.

Ehhez sokféle megoldás áll rendelkezésedre, a fizetett link megjelenésektől egészen a kreatív megoldásokig. A téma külön cikkeket érdemel, így a blogon ki fogok ezekre a témákra térni a közeljövőben.

Lehet keresőoptimalizálni egy weboldalt kizárólag linképítés segítségével?

Igen, lehet. A keresőben történő megjelenés a mai napig is nagy mértékben támaszkodik a link-hálózatra. Azaz a kereső sok esetben a szerint rangsorol, hogy mennyi helyről hivatkoznak az oldalra.

Ennek következményeképpen, még ma is megjelennek olyan weboldalak időnként a találatok között, amelyek nem felelnek meg a kor követelményeinek, vagy egyszerűen nem szolgáltatnak lényegi információt.

Azt is fontos azonban megjegyezni, hogy az ilyen tartalomból egyre kevesebb van a keresőben. Ehhez hozzájárulnak egyrészt a Google algoritmusmódosításai, illetve az a tény is, hogy egyre több területre szűrődik be a keresőoptimalizálás aktív tevékenységként. Ez miatt egyre több az olyan oldal ami betartja a keresőoptimalizálás „játékszabályait”.

Lényegében egyre profibbak a weboldalak, és egyre többen látják be, hogy az érvényesüléshez minőséget kell szolgáltatni.

Szükség van minőségi tartalomra?

Nincs, de akkor sokba fog kerülni, pénzbe vagy befektetett munkába. Sokkal hatékonyabb megoldás az, ha több fronton erősíted a weboldalt.

  • Írj jó szövegeket a szolgáltatásodról
  • Működjön gyorsan a weboldalad
  • Legyenek könnyen hozzáférhetőek a tartalmaid

Ha ezeket a szabályokat betartod, és gyűjtesz néhány releváns környezetből feléd mutató hivatkozást, akkor nyert ügyed van.

Mindegy milyen linkekkel építkezem?

Nem! Az igazán jó hivatkozás releváns környezetből érkezik, és a hivatkozó weboldal mutatói is megfelelőek.

Milyen mutatókkal dolgozhatok? Régen volt a Google PageRank mutató, de mivel ennek értéke ma már titkos, ezért erre nem tudunk támaszkodni. Helyette érdemes megismerkedni az Open Site Explorer-rel. Itt két értéket is kapunk:

  • DA (Domain Authority): A hivatkozó webhely egészére vonatkozó mutatószám
  • PA (Page Authority): A hivatkozó webhely adott oldalára vonatkozó mutató.

Mindkét mutató 100-as skálán mozog, amiből érdemes legalább a 10 pont fölé kerülni.

 

Van még kérdésed a linképítéssel kapcsolatban?

[caldera_form id=”CF58db416231f2f”]

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés