Egy adott weboldal legnépszerűbb elemeit érdemes időnként ellenőrizni, mivel érhetik a webhelytulajdonost meglepetések. Főként ha a keresőoptimalizálás tud meglepő eseményeket generálni, bizonyos esetekben a valóság ugyanis nem az amit mi gondolunk.
A leírásban a Google Analyitcs Universal és GA4 verziójú eszközeihez is találsz leírást.
A legnépszerűbb oldalak listájának lekérdezése Universal Analytics esetén
- Nyisd meg a Viselkedés >> Webhelytartalom >> Minden oldal menüpontot
- A jobb felső sarokban állítsd be a kívánt időszakot(valószínűleg 1 hetes időtartam lesz beállítva alapértelmezésként, de a népszerű tartalmakat nem biztos hogy 1 hét alatt érdemes elemezni.
Mit látsz a képernyőn?
Alapértelmezetten Oldalmegtekintés szerint csökkenő sorrendben jelennek meg az oldalaid. Hogy pontosan mit értesz népszerűség alatt, abban lehetnek változások minden rendszerben de az Oldalmegtekintés a leggyakoribb visszajelzés.
Itt egy adott oldalra kattintva tovább finomíthatod a tudnivalókat, érdemes vizsgálni azt hogy honnan származik az oldalmegtekintés illetve hogy egy adott oldal népszerűsége egy koncentráltabb eseménynek (pl kampánynak) köszönhető, vagy folyamatos forgalma van valamilyen forrásból.
A legnépszerűbb oldalak listájának lekérdezése GA4 esetén
A GA4 esetében sokkal tisztább képet kapunk már alapértelmezésben is.
- Válasszuk a Jelentéseket
- Ezen belül pedig az Elköteleződés >> Oldalak és képernyők menüpontot
- Ellenőrizzük az idpszakot (bár itt alapból 28 nappal indít ami sokkal többet mond)
Az itt található diagram és táblázat önmagáért beszél, a megtekintések szerinti oldallistát kapjuk, illetve egy diagramot is annak elpszlásáról hogy milyen módon viszonyulnak egymnáshoz az oldalmegtekintések és a felhasználók (magyarul ki tudjuk szűrni hogy egy nagyobb oldalmegtekintést csak az okoz hogy néhány felhasználó visszajár-e?)