Mi így kívánunk Kellemes Karácsonyi Ünnepeket

Karácsony, újév: eljött az az idő, amikor még mi is pihenni fogunk. Legalábbis egy kicsit biztosan. A 2018-as év búcsúztatójaként röviden bemutatunk egy hasznos keresőoptimalizálási eszközt.

Mielőtt belevágunk egy keresőoptimalizálási projektbe, mindig végeznünk kell egy úgynevezett “kulcsszókutatást”. Ez lényegében azt mondja meg, hogy melyek azok a kifejezések, amelyekre az ügyfél ügyfelei leginkább keresnek. Hiába ajánl nekünk az ügyfél több ezer kulcsszót, ha a Google keresések során nem ezeket használják a felhasználók: nekünk azok a témák kellenek, amelyek “konvertálnak”, jelen értelmezésben valamilyen aktivitást váltanak ki.

A kulcsszókutatásokhoz két eszközt szoktunk használni:

  1. a Google Ads kulcsszótervezője nagy mennyiségben ad javaslatokat és becslésszerűen megmutatja, mennyi keresés és mekkora potenciál van náluk,
  2. a SEMRush pedig az adott kulcsszavaknál ad pontosabb meghatározást.

Igen ám, de mi van az időszakos változásokkal?

Ekkor jön képbe a Google Trends, amely egy adott kulcsszó esetében megmutatja az intenzitást földrajzi viszonylatban, illetve különböző időszakokra lebontva. A “karácsony” és “karácsonyi” kifejezés kapcsán a következő táblázatot dobtam össze az eszköz segítségével:

A következőekben interjúsított formában mutatjuk meg, milyen az, amikor egy kicsit túllő a célon valaki a szöveg optimalizálása kapcsán.

Mi jut eszedbe erről: hivatali karácsony?

S: A hivatal kifejezés számomra egy szürke valami, ami lehetne színes is de sajnos nem az. Lényegében tehát egy ilyen fegyelmezett “kötelező” ünneplésként látom a képzeletemben a hivatali karacsonyt.

A fehér karácsony mire gondolsz?

M: Nekem, maga a karácsony egy érzés, egy megfoghatatlan lelket melengető szellemi dolog. Ennek teljesen a hatása alá tudok kerülni, ha beengedem, ha ügyesen rendezem az életemet decemberben. Ehhez nem kell, hogy Szenteste, december 24. napján, vagy 25., 26-án fehérre fesse a tájat a hulló hó, hiszen a karácsony élménye nekem nem csak e három napra szorítkozik.

Természetesen gyönyörű festett kép az, amikor Szenteste esik a hó, miközben mindenki a saját otthonában, meghitten ünnepel szerettei körében. Ez a kép véleményem szerint szükséges is azért, hogy az ember el tudja raktározni magában ezt az érzést. Erre építkeznek a klasszikus karácsonyi filmek és karácsonyi dallamok, zenék, és ez így van rendjén, szerintem. Az embernek kell a varázslat, kell az, hogy valamihez hozzá tudja rendelni az érzéseit, gondolatait, a fehér karácsony is egy ilyen dolog.

Mostanában nem volt fehér a karácsony, és ahogy az előrejelzés áll, idén is sajnos nélkülöznünk kell a havazást Szenteste, illetve Karácsony napjain.

Mi a véleményed a karácsony filmek kapcsán?

Z#1: Szerintem mostanában nem csinálnak mást, csak egytéli filmeket. Nem lesz belőlük sok éven keresztül játszott sláger, mint például a Reszkessetek betörők vagy a Bunyó karácsonyig. Talán irónikus, de ezeket a filmeket én személy szerint már meguntam. Az új filmek mellett az utóbbi időben hagyomány lett két film amit karácsonykor kötelező megnézni: Igazából szerelem, illetve a Die Hard első része.

Karácsonyi idézetek

Z#2: “Kicsit” cinikus mentalitású emberként a mindent elöntő karácsonyi hangulat számomra egy kicsit sok néha. Viszont mivel “kicsit” romantikus mentalitású is vagyok, ezért nem mondhatom, hogy egy egy őszintén szép gondolat nem hatna meg.

A karácsonyi idézetek kapcsán is valami ilyesmi a helyzet. A minden irányból ömlő marketing lefáraszt, de mondjuk egy jó irodalmi műből vagy médiacuccból származó igaz gondolat nagyon be tud találni. Kedvencem konkrétan nincs, bár Ady Endre Karácsonyi rege című versét csodálatosnak tartom.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..