Változások a Google algoritmus működésében [2018 Március]

Változások a Google-nél

A Google algoritmus kisebb-nagyobb mértékben minden nap frissül. Március első felében a keresőmotor alapvető működésével kapcsolatos változtatást alkalmaztak a fejlesztők, amelynek következtében jelentős kilengések jelentek meg a találati statisztikákban.

 

Az utóbbi néhány hónapban a domináns tényezők egy oldal helyezésének meghatározásában a mobiloptimalizáció alkalmazása, a gyors oldalsebesség, a stabil technikai háttér, illetve a kellő mennyiségű és jó minőségű tartalom voltak. Ezek a tényezők a mostani változtatással továbbra is érvényesek maradtak.

Az ilyen nagyobb változtatásokra sokan pánikszerűen reagálnak, azonban általánosságban elmondható, hogy a szabályszerűen felépített, tartalomra és természetes jellegű linképítésre alapozó keresőoptimalizálási kampányokban résztvevőknek kevés félnivalójuk van.

Az algoritmusváltoztatásoknál a legnagyobb problémát nem is a kaotikus statisztikai eredmények jelentik, hanem az a tény, hogy a Google egyoldalúan és szűkszavúan kommunikálja a technikai fejlesztéseit.

Az algoritmusváltozások szűrésére használt egyik eszközünk a Semrush szenzora. Habár nincs magyar nyelvű adatbázisa, a folyamatosan frissülő és egyszerűsített formában megjelenő adatai jól jelzik a Google keresőmotorjának dinamikus fejlődését.

Levelünk készültekor az angol nyelvű oldalaknál a hírek és sport kategóriákban látható extrém jellegű kitérés – valószínűsíthető, hogy a közeljövőben a hazai weboldalaknál is hasonló változások figyelhetők majd meg.

Változások a Google-nél

A legfontosabb tényező számunkra az úgynevezett Visibility Trend vagy Visibility Index, amely azt mutatja, hogy a szoftverünk által megfigyelt kulcsszavak helyezései hogyan változnak a Google első száz keresési találata között.

Nulla százalék esetén a kulcsszó nem került be az első száz találatba, száz százalék esetén pedig a weboldal minden megfigyelt kulcsszóra az első helyen van.

Ez a szám minden projekt esetén eltérő és a kontextusból kiemelve nem is igazán értelmezhető. Hogy egy példával szemléltessem a magyarázatot:

Változások a Google-nél

Ezen a grafikonon az egyik saját oldalunk, a Nagyon Bödön statisztikái láthatók.

Ez az oldal egy vegyes témákkal, főként filmkritikákkal, ajánlókkal és videojátékokkal foglalkozó magazin. Jelen anyag írásakor 5,35 százalékos lefedettséget mértünk. Ez az érték az elmúlt harminc napban nem változott, ami a Google változtatásait figyelembe véve mindenféleképpen pozitívumnak számít.

A konkurens oldalaknál ellenben nagyobb kilengések figyelhetők meg, illetve egy olyan jelentősebb növekedés, amelyből valamilyen tartalomgyártói vagy keresőoptimalizálási kampányra következtethetünk. Mi arra törekszünk, hogy az egyes oldalaknál egy enyhén növekedő görbét alakítsunk ki, ami a tartós erősödés egyik jele. A fenti grafikonhoz persze csak egy egyszerűsített ábra, a kulcsszólista az egyes helyezésekkel így fest:

Változások a Google-nél

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.