Miért ne használd a meta keywords tagot?

A Google keresőalgoritmusa az első néhány évben nagy mértékben támaszkodott a meta keywords vagy meta kulcsszó használatára. Ma ennek semmilyen jelentősége nincs már, sőt inkább hátrányként tekinthetünk rá mint előnyként.

Miről van szó pontosan?

A <meta name=”keywords” content= kezdetű meta elemről a weboldal forráskódjában.

Mire szolgált ez az elem korábban?

A meta keyword tagban az adott aloldalra legjellemzőbb kulcsszavak kerültek felsorolásra. Tehát gyakorlatilag a webmester határozta meg az adott aloldalra vonatkozóan hogy az milyen keresőkifejezésekre jelenjen meg a keresőben. Pontosabban ez is csak egy jelzés volt, azonban egy erős jelzés.

Miért nem volt ez jó megoldás?

Azért, mert könnyen manipulálható volt általa a keresőalgoritmus. Mivel viszonylag erős jelzést adott az algoritmusnak, ezért sokan arra használták hogy organikus forgalmat tereljenek olyan oldalakra, melyeknek valójában szinte semmilyen információtartalma nem volt.

Miért baj ha benne maradt az oldalban a meta keywords?

A Google keresőmotorja egészen egyszerűen nem veszi figyelembe a meta keywords tagot, tehát a keresőoptimalizálás szempontjából nem okoz problémát.

Van azonban egy másik szempont is. Ha a kulcsszavaidat benne hagyod az oldalad forráskódjában a versenytársaid könnyedén fel tudják mérni milyen területekre is összpontosítasz.

Attól hogy te nem gondolsz rá, más igen 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés