Mik azok a dolgok amiket szerinted bele kell rakni 2018-ban egy versenyképes webshop-ba? Mik a kihagyhatatlan dolgok ma? A kérdés nehéz, de a válasz sem egyszerűbb.
Webshop motor
Egy jól működő webáruház nagyon összetett folyamatokat kell hogy ellásson. Sokféle megoldás létezik, az üzemeltetési költségeik és a megbízhatóságuk szerinti sorrendben:
- WordPress – WooCommerce alapú webshop
- Kifejezett Webshop motorok is léteznek (Pl. OpenCart, PrestaShop, Magento)
- Webáruház szolgáltatókban is bővelkedünk (Pl. ShopRenter)
- Vagy fejleszthetünk ezektől teljesen eltérőt egyedi rendszert is
A kész rendszerek általában tartalmaznak minden technikai alapkövetelményt, vagy módot azok megvalósításához. Egy WooCommerce alapú rendszer is ellátja a folyamatok támogatását, és viszonylag hatékonyak is lehetünk vele, de komolyabb célok megvalósításához egyre több egyedi igényt akarunk majd megvalósítani, ami egyre inkább az egyedi fejlesztés felé fogja billenteni a mérleget.
Dolgozunk több WooCommerce alapú webáruházzal is, ahol a forgalom növekedésével egy időben növekszik a hibaelhárításra fordított idő, erre fel kell készülni ha ezt a megoldást választjuk.
Webanalitika
Mérni-Mérni-Mérni! Az eladáshoz tisztában kell lennünk néhány dologgal. Figyelnünk kell a forgalmunkat, elemezni kell ki, mit csinál a weboldalon. Meg kell tudnuk határozni az analitikák alapján azt, ha valahol hiba keletkezik a rendszerben.
Erre azért is van szükség, mert minél összetettebb egy rendszer (márpedig egy webshop azért tud összetett lenni), annál nehezebb ellenőrizni a funkcionalitását.
Az analitika azonban inkább az üzleti folyamatok, az eladások profittá alakítása és a marketing miatt fontos. Tehát figyelnünk kell mindenre is. Illetve egy megbízható analitikai szakembert is érdemes bevonni.
Marketing
Honnan jön a vevőd? Miért jön hozzád? Miért marad ott? Miért vásárolna pont tőled? Az online marketing talán fontosabb mint maga a rendszer (de azért ezt ne csépeljük el).
2018-ban a hirdetési költségek egyre magasabbá váltak azáltal, hogy egyre többen kezdenek hirdetni. Tehát ha most kezded sokkal nehezebb lesz elindulnod mint 2 évvel ezelőtt lett volna. De még mindig könnyebb mint 2020-ban lesz.
Az Online marketingben azonban eszközök tömkelege áll a rendelkezésedre.
Ha nem akarsz az árversenyben részt venni, akkor keresőoptimalizálhatsz is, sőt egy versenyképes webshop a forgalmának jelentősebb részét az organikus forgalomból kapja (a másikat meg hirdetésből).
Jogi dolgok
GDPR, ÁSZF és hasonló mozaikszavak amelyektől mindenki tart egy kicsit. Márpedig, a webáruházat szeretnél akkor meg kell barátkoznod velük. Ne a fejlesztőtől várd el, hogy megcsinálja ezeket, legalábbis ne útmutatás nélkül.