Ha keresőoptimalizálásra adod a fejed, akkor lényegében sok apró momentumot kell megfelelő arányban összehangolnod. Itt azonban olyan tippeket találsz, amelyek önállóan is megállják a helyüket.
De mitől kerülők én előnyösebb helyzetbe ha a Google találati listáján szeretnék fentebb jutni? Valójában elég jó megoldásnak tűnik az, ha végigmész a listán és mindent megcsinálsz amit itt összeszedtem, azonban még ezen felül is van jó néhány dolog amit meg kell csinálnod.
1 – Vezesd be az AMP-ot
Itt most nem részletezném mi is pontosan az AMP, de korábban már sokat írtunk róla. A lényeg most inkább az, hogy használd, legalább a blogodhoz. Az AMP bevezetése ugyan nem jelent kifejezett előnyt a találati listán, viszont növeli az elköteleződést, ami viszont már képes erősíteni a pozíciódat.
A SEO-ban nem minden kézenfekvő. Sokszor nem konkrétan az fogja erősíteni az oldalad, amit tettél, hanem annak a hatása!
Hogyan csináljak AMP weboldalt CMS rendszerek esetében?
Ha WordPress-t használsz 2 bővítményt is javasolni tudok:
- Yoast SEO fejlesztőinek az AMP megoldását itt találod, persze csak ha használod a Yoast-ot.
- Ez pedig az egyik első AMP bővítmény, ami nagyon sokat tud,.
Ha nem WordPress weboldalad van, esetleg más CMS megoldást használsz érdemes körbenézni.
Joomla és a Drupal is rendszerekhez is léteznek ilyen bővítmények (de mi alapvetően WordPress-sel foglalkozunk és egyedi fejlesztésekkel, szóval kérdezz meg egy ezekben járatos szakembert)
Hogyan csináljak AMP weboldalt egyedi weboldalak esetében?
Ebben az esetben a fejlesztőhöz kell fordulni. Alapvetően maga az AMP nem fog nehézséget okozni, azonban arról tudj, hogy a weboldalad kinézete nem lesz ugyanolyan, egy egyszerűsített nézetet kell használnod (tulajdonképpen ez a lényege).
2 – Alkalmazd a Rich Snippeteket
Azaz struktúráld az információkat a weboldaladon. A Google Struktúrált adatainak a lényege tulajdonképpen arra szolgál, hogy megvalósuljon a szemantikus web utópiája.
De mit is jelent ez?
Gyakorlatilag előre meghatározott sablonba foglalod a forráskód szintjén a lényeges információkat. A Keresőoptimalizálás elmélete című cikkre vonatkozó struktúrált adatok példuál így néznek ki:
Ezeket tekinthetjük az adott cikk meta adatainak is, jól láthatóan tartalmazza a szerző információit, a publikáció fontos adatait.
Azonban struktúrált adatokat másra is használhat
- Könyvek – Egy könyv lényeges adatait adhatod meg így, a leíráson felül.
- Cégadatok – A Local Business típusú adatok abban segítenek a keresőnke hogy azonosítani tudja a céged
- Filmek – szintén ide sorolhatóak egy film szereplőinek és alkotóinak séme szerinti felsorolása, máfaji besorolás és hasonlók.
De ide tartoznak az olyan keresőben megjelenő érdekességek is mint például az értékelés a találati oldalakon. A Struktúrált adatok gyakorlatilag minden weboldalba beépíthetőek valamilyen formában, csak meg kell találni azt a sémát ami a legrelevánsabb a atartalmunk szempontjából. Érdemes tanulmányozni a Google keresési galériáját ezzel kapcsolatban.
Hogyan segíti a keresőoptimalizálást a struktúrált adat?
A struktúrált adatoknak köszönhetően a Google pontosabban képes behatárolni az információkat, mivel mankót adunk neki ehhez. Így az adataink hamarabb megjelennek alternatív felületeken is.
Tehát ismét nem arról van szó hogy egy kulcsszóra erősebb lesz az oldal ezáltal, hanem azt hogy megnövelhető vele az elérések száma.
3 – Blogolj
Mostanában sokat hallod valószínűleg a webes szövegírás jelentőségét, nem csak a SEO de az online marketing egyéb területeinek vonatkozásában is.
Minél több a szöveged, annál több a lehetőséged. Hogy pontosan mi is érhető el a tartalommarketinggel a keresőoptimalizálásban?
Figyelem ez egy rövid SEO esettanulmány lesz!
A képen egy viszonylag népszerű szolgáltatást kínáló rendszer organikus forgalmát növeltük úgy, hogy heti 2 darab blogbejegyzést jelentettünk meg a témához kapcsolódó területekről. A szövegírás során elsősorban a long-tail típusú kulcsszavakat céloztuk (a long-tail nem hosszú kulcsszót jelent :)).
Az információ a 2 hónapos blogvezetési ciklus második hónapjának eredményei az előző időszakhoz képest. Azaz lényegében megdupláztuk a forgalmát az oldalnak.
4 – Használj sok belső hivatkozást
Ott lehet a potenciál a weboldaladban már most is, csak lehet hogy nem használod ki. Elképzelhető hogy korábban írtál egy cikket vagy egy bemutatkozó anyagot amiben említést tettél egy jellemző termékedről. Érdemes reauditálni tehát a régebbi tartalmakat is, mivel erősíthetnek egy adott kulcsszóra.
Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?
Mit teszel amikor hivatkozol? Támpontot adsz az olvasódnak arról hogy hol tud még tájékozódni egy adott témában.
Mit tesz a Googlebot? Próbálja megérteni miről szól egy adott oldal és mivel még egyenlőre nincs „értelme” támpontokat keres. Hát adj neki..
5 – Gyűjts külső hivatkozásokat
A fenti linkelést kiterjesztheted, ha elkezdesz hivatkozásokat gyűjteni más, értékes weboldalakról. De mitől értékes számodra egy másik weboldal?
Én nem mindig értek egyet a marketingmutatók létjogosultságával a gyakorlatban, azonban szükség van rájuk, hogy valamilyen szinten érthetővé tegyék a laikusok számára is a linképítés működését.
De nézzük meg közelebbről a dolgot, amihez használhatjuk a Moz.com DA mutatóját.
Ha te lótenyésztő vagy nem lesz számodra annyira értékes egy DA50-es autós oldal hivatkozása, kivéve ha sikerül találni valami egyértelmű kötést a témáitok között. (pl Mi köze egy autó teljesítményének (lóerő) a ló valódi erejéhez).
Szóval sokkal érdekesebb lehet számodra egy keresőben jól szereplő lovas blogról származó hivatkozás aminek a DA értéke lehet hogy csak 10.
6 – Csinálj Facebook oldalt
A Facebook hirdetések árai jelentősen drágulnak, ezt mindenki tapasztalja már valószínűleg. Azonban egy Facebook oldalt bárki készíthet, és a SEO szempontjából még annak sincs túlzottan nagy jelentősége, hogy mennyi követője van az adott oldalnak.
De akkor is egy link az oldaladra. Bizonyos szintű Facebook-os aktivitással már tud valódi linkerőt biztosítani ez is. Ez azonban csak kisebb linképítés ha úgy vesszük, és egy extra felület is. Maga a Facebook oldal elkészítése max 3-4 órát vesz igénybe még akkor is, ha minden grafikát meg kell csinálni hozzá, egy folyamatos üzemeltetés pedig szintén nem nagy ördöngősség.
7 – Közösségi fiókok a keresőoptimalizálásban
A Facebook-on felül sok közösségi fiókot tudsz készíteni, az üzletedhez legjobban illeszkedő profilokban. Azonban az, hogy valóban van e értelme egy más kérdés. Ha csak SEO céljából kellenek a profilok akkor körülbelül ezeket kell tudnod.
- Instagram: Csak a profilod linkje fog megjelenni, ez is mint nofollow hivatkozás. Szóval hogy ez megérje érdemes egy kis aktivitást is belevinned, csak a link miatt ne használd
- Pinterest: Készíts üzleti profilt, és néhány táblát. A weboldalad hivatkozását ellenpriztesd. Itt van lehetőséged konkrét webcímről behúzni képet, ami tartalmazni fogja magát az elérési útvonalat is. Szóval webáruház tulajdonosok hajrá 😉
- Twitter: Hasonló a helyzet mint az instagram esetében. A weboldalad hivatkozását itt dofollow-ként kezeli a rendszer, azonban előtte egy átirányító oldalon megy keresztül, szóval mint link nem annyira ad erőt. Ha aktív vagy akkor azonban hozhat látogatót.
Szóval Pinterest!
8 – Kérdezz
Remélem nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a Facebook januári algoritmusfrissítése és a Google keresési irényelvei néhány ponton nagyon is hasonlóak. Ez abból adódik hogy hasonló célt szolgál mindkettő. A számunkra releváns tartalmat próbálja elénk rakni.
A Facebook 2018. Januári algoritmusfrissítése elsősorban az interakciót generáló bejegyzéseket próbálja előtérbe helyezni.
Több projektünk statisztikáiból pedig egyértelműen kiderült, hogy a legjobb pozíciókat elkönyvelő tartalmak nagyobb közösségi interakciót tudhatnak magukénak. Azokon az oldalakon ahol több a hozzászólás, jobbak az eredmények is.
Szóval kérdezd meg az olvasóid véleményét időnként, késztesd őket válaszadásra.
Apropó, az eddig felsoroltakból melyik témának olvasnád el szívesen a bővebb kifejtését?