6 haladó keresőoptimalizálás tipp haladóknak

A haladó keresőoptimalizálás útja még nagyon hosszú

Ha el tudsz szakadni attól az általános elképzeléstől hogy a haladó keresőoptimalizálás a weboldal fejlesztési feladatai közé tartozik. Ha elfogadod hogy mindez a marketinged része kell hogy legyen, akkor az összefoglaló elolvasása után képes leszel egy valódi SEO stratégia kidolgozására is.

Itt nem a tipikus SEO mantrákat fogod megtalálni, hanem bepillantást engedünk egy picit abba hogy miként is erősítjük mi a saját és ügyfeleink pozícióit, és csökkentjük AdWords költségeit.

1. Célok, azaz kulcsszavak és elvárások

Ölheted a pénzt a SEO egészébe, amíg nem határozod meg mit szeretnél, nem lesz eredményed sem.

Cél alatt azt értjük, meg tudod határozni miért akarsz látogatókat irányítani a weboldaladra, és lekutattad a szakterületed legfontosabb kulcsszavait.

A keresőoptimalizálás az értékesítésed egyik első lépése lehet. Azonban attól hogy egy kulcsszóval első vagy a keresőben, még nem fogsz piacvezetővé válni.

 

Fontos! Értsd a folyamataid.

2. A haladó keresőoptimalizálás rendszerként működik

Szeretem a rendszer szót használni a weboldal helyett, mivel jobban kifejezi hogyan is kellene ezt kezelni. Kifejezi hogy a weboldal nem egy szórólap, vagy egy nyomtatott magazin, hanem egy “gépezet” ami különböző funkciókat lát el:

  • Megjeleníti a tartalmadat
  • Informálja az interneten böngésző algoritmusoknak (pl Googlebot)
  • Informálja a social media felületeket a felépítéséről
  • Adatokat gyűjt amelyből komplett analitikák állnak össze
  • Kommunikációs felületeket biztosít (például egy komment szekció)
  • Egyedi funkciókat biztosíthat (pl kalkulátorok)
  • Rendszerez (igen, nagyon fontos a tartalmak rendszerezése, amit jellemzően a menükkel érünk el)
  • Ja és alkalmazkodik a megjelenítőhöz (reszponzivitás)

A keresőoptimalizálást úgy is felfoghatod mint az alaprendszer finomítását. Egyrészt abból a célból hogy élvezze a látogató is a weboldaladon eltöltött időt, másrészt azért, mert a kereső is pontosabb képet kap majd arról mi is található ezen a weboldalon.

3. Szeresd a Felhasználóid

A Google az elmúlt években rájött arra, hogy a keresések során hogyan szeretnénk megkapni az adatokat. Kezdi nagyon pontosan feltérképezni, hogy egy keresőkifejezés beírásakor mi is a szándékunk.

Honnan is tudta ezt? Egyszerűen megfigyeli hogyan viselkedsz a találati oldalakon, és hogyan viselkedsz átkattintás után.

Ha például azt érzékeli hogy kiválasztod az egyik találatot, kattintasz, majd 2-3 másodperc múlva ismét a keresőben lapozgatsz, joggal feltételezi, hogy az oldal amire kattintottál nem hozta a várt eredményt.

Mi ennek az eredménye?

Ha a látogatóid rendszeresen visszatérnek a találati listára el fognak gyengülni a pozícióid.

4. Mobilbarát, gyors, logikus

Az elmúlt időszakban a Google kommunikációjából egyértelművé vált hogy a jó helyezéshez gyors weboldalra van szükség. Ha nem hiszed mérd végig nyugodtan egy fontosabb kulcsszavadra rákeresve az oldalbetöltési időket.

Valójában a mobil-friendly kifejezés is magában foglalja a gyorsaságot is. Tehát ha most indítasz weboldalt gondolkozz elsősorban mobilban. Nem kíváncsi senki a designodra, főleg ha nem tölt be rendesen az oldal. Az új varázsszó a UX (User eXperience).

Helyezd a használhatóságot a középpontba, és varázslatosan fog alakulni a kulcsszavaid helyezése.

5. Ego vagy bevétel?

Egyszerre nem lehet gyors és funkcióban dús oldalad. Ha nagy felbontású képeket látványos slidereket szeretnél használni, akkor annak az oldalbetöltési idő révén fizeted meg az árát. Nem kaphatsz meg mindent, de szerencsére ezek a látványelemek nem feltétlenül érdeklik a látogatóidat. 

Lásd be hogy a grafikai igényeid nem számítanak sokat. Fontos a weboldalad szempontjából:

  • ne nézzen ki úgy mintha a 2000-es évek elején csinálta volna a szomszéd Pistike
  • Legyen reszponzív,
  • Tartalmazzon értékes tartalmat a látogatóid

6. Analizálj, és értelmezz

Google Analytics, Google Search Console, SEMRush, Ahrefs és még sorolhatnám. Rengeteg információt tartalmaznak. Ha szakértő szemmel nézed és megérted az összefüggéseit nagyot nyerhetsz.

Egy egyszerű Google Analytics elemzésből is sok dolog kiderülhet, nem feltétlenül kell a legbonyolultabb analitikákban elmélyedni. A haladó keresőoptimalizálás egyik legfontosabb módszere a webanalitika, mivel segítségével:

  • Jobban fogod ismerni a piacodat
  • Erőforrásokat spórolsz (hidd el sok felesleges munkától megkíméled magad)

Arra is figyelj hogy az online elérhető elemző eszközök nem adnak teljes képet, egy gépi analitika nem fog összefüggéseket értelmezni (legalábbis egyenlőre). Ha ilyet használsz akkor használd ezt, és keress fel, segítünk megérteni az adatokat.

+1. Oszd meg a tudást..

Vagy tartsd meg magadnak amit itt olvastál..

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..