Az Online marketing eszközei haladóknak

Vajon a Mátrix is az online marketing része?

Az online marketing kissé megfoghatatlan, gyakorlatilag mindenki úgy értelmezi, ahogyan azt értelmezni akarja. Egészen addig, amíg számszerűsíteni nem tudod a marketingfolyamataid, és ezen belül az online eszközeid csatornáit.

Tehát már az elején tisztázni kell valamit. Az online marketing a komplett marketingstratégiád részterülete. Tehát bármi lehet, ami képes a vállalkozásod hírét vinni, vevőket szerezni, illetve a meglévő vevőidet kiszolgálni. Nem igazán lesz azonban értelme, amíg a marketing stratégiád nem létezik.

Online marketing eszközök felsorolása

Maga az online marketing határai nem foghatóak meg egyértelműen, viszont az eszköztára már igen. A blogbejegyzés címjavaslatai között szerepelt egy kattintásra csábító cím is, ami valahogy így nézett volna ki:

Az online marketing x zseniális eszköze

Itt az X helyébe bármilyen szám behelyettesítő lehetne, de valójában bármilyen számot beírhatnánk a helyébe. Ha nem egy horribilisan magas számot adunk meg (mondjuk 999-et), akkor bármennyi eszközt felsorolhatunk itt. Lényegében a horribilis számokat is fel lehet tölteni, hiszen elképesztő online eszközt találhatunk már, csak a kutatás hossza lenne aránytalanul magas.

Listát ugyan készítettem, viszont ez mondhatjuk úgy hogy az ITZen saját eszköztára. Nem feltétlenül fog minden területen működni ez a koncepció, viszont talán adhat néhány ötletet.

Az online marketing stratégiánk

Már az elején annyit elárulok, hogy minimális költségen hirdetünk, inkább teszünk egy kis extra munkát a marketingbe. Sokszor kapom meg a kérdést ügyfelektől, parterektől arról hogy milyen módon szerezzük az ügyfeleinket. Mivel keresőoptimalizálással foglalkozunk elsősorban így kicsit képmutató lenne, ha nem tudnám a felsorolásba tenni azt, hogy a keresőből. (Vannak persze olyan SEO-s cégek is akik nem tudják ezt idesorolni).

11. Adatokra támaszkodva döntünk

ITZen alapelvek

Online marketing eszközök

  • Keresőoptimalizálás

    Nagyjából mindenkinek javaslom, eltekintve egy-két nagyon speciális ügyfélkörrel rendelkező projekt esetében. Ilyenek az ipar bizonyos területei, ahol rendkívül bizalmi feladatot látnak el. (Pályafutásom során valójában 1 esettel találkoztam, ahol azt javasoltam ne erőltessük a SEO-t).

  • Facebook oldal

    Kihagyhatatlan a Facebook az online marketing csatornák sorából. Az ügyfeleid jelentős része jelen van a Facebook-on, bármilyen területen is tevékenykedsz.

  • Facebook csoport

    A Facebook oldal az új megrendelőidnek szólt, de egy zárt Facebook csoport a meglévő ügyfeleid támogatására kiváló eszköz. Egyszerűbb közvetlenebb kommunikációt tesz lehetővé. Például egyszer már elkötelezett vásárlóid elsőként értesülhetnek az új ajánlataidról.

  • Facebook hirdetés

    Mint fentebb is említettem, korlátozott költséggel hirdetünk. A hirdetéseink is inkább automatizált rendszernek tekinthetőek. A platform amit jellemzően használunk erre a Facebook hirdetési rendszere. (A Google Ads remek hirdetési csatorna, viszont a mi területünkön kissé költséges)

  • Instagram oldal

    Az Instagram használatát már azóta tanulmányozzuk, mikor még el kellett magyarázni másoknak hogy mi is ez pontosan. Azt hiszem erre már nincs szükség. Elterjedt, de annyira még nem, hogy a konkurensed is biztosan jelen legyen rajta (ami nem elmondható a Facebook-ról). Mindegy milyen célból használod, információszerzés vagy értékesítés, érdemes körbejárni a lehetőségeit.

  • Blog, Vlog, Podcast

    Ez a blogbejegyzés önmagában is egy online marketing csatorna. A blog pedig nem más mint ilyen online marketing csatornák rendszere a keresőoptimalizálás és a weboldalak témájában. Van Podcast csatornánk, sőt valószínűleg lesz vlog-unk is előbb utóbb. Ne hagyd ki ezeket az eszközöket, hiszen hosszútávon fognak üzemelni. Hasonlóan mint a SEO.

  • Webanalitika

    Az online marketing egyik legnagyobb újítása a mérhetőség. Ebben rejlik az ereje is. Viszonylag pontosan meg tudod azt vizsgálni, honnan és miért érkeznek az érdeklődők. Hiba ha ezt kihagyod. Szintén kismillió eszköz létezik, pl Google Analytics, Search Console, SEMRush, Hotjar…. és egy végtelen lista attól függően pontosan mit is szeretnél.

  • Hírlevelek

    Tudjuk az e-mail-ek kora lejárt. Azonban van rá esély hogy pont egy e-mail ből érkeztél erre a blogbejegyzésre. (Ha igen, akkor remélem sikerült tisztázni egy kérdést). Remek szoftverek szolgálják ezt a célt, mi a Salesautopilot marketing automatizálási szoftverét használjuk.

Van még bőven…

Folytatnám a listát, de van egy olyan érzésem, hogy soha nem érek a végére. Az itt felsorolt pontok a jéghegy csúcsát képviselik. Elképzelhető, hogy a legértékesebb eszközöd, egy itt meg sem említett online marketing csatorna lesz. Az itt felsorolt eszközöket azonban, főként ha most indulsz, érdemes megvizsgálnod, hiszen benne van a növekedési potenciálod kulcsa, bármilyen szakterülettel is foglalkozol.

Apropó még csak most indulsz? Talán hasznodra válhat az ingyenes online marketing mini-tanfolyamunk, melyre itt jelentkezhetsz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..