A linképítés célja egy adott weboldal népszerűségének a növelése a kereső szemében. Ez így rendkívül egyszerűnek tűnhet, azonban nagyon is összetett dologról van szó.
Egy weboldal értékelésében a legnagyobb szerepet az kapja, hogy más weboldalak, közösségi oldalak milyen mértékben hivatkoznak rá. Nem elég azonban pusztán a hivatkozások számát növelni.
Az alapalgoritmus folyamatosan fejlődik és egyre pontosabban tudja felmérni hogy egy hivatkozás miért van ott, ahol van. A legbiztosabb megoldá, ha nem vonzódsz az analitikák iránt, ha emberi szemmel vizsgálsz egy kiépült linket.
- Miért került oda az a link?
- Van ott keresnivalója?
- Van jelentősége? El tudod képzelni hogy bárki is rákattintana?
- Milyen a szövegkörnyezet? Hivatkozott weboldal témája valóban kapcsolódik?
- Mivel foglalkozik a weboldal, ahol megjelenik a hivatkozás? Minél specifikusabb és relevánsabb a témája annál hasznosabb lesz számodra.
Mindazonáltal a Google algoritmusa sem tökéletes, tehát ha emberi szemmel egy link értékesnek tűnhet, az nem jelenti hogy a Google is ezt gondolja róla. Innentől kezdődik tehát a szakma.
Hogyan működik a linképítés?
A linképítés mindig is szürke zónának tekintett dolog volt. Alapvetően a Google nem preferálja a linkek mesterséges kiépítését. Azonban kis hazánkban nem egészen úgy épülnek a természetes linkek mint a nemzetközi terepen. Éppen ezért sok esetben valóban szükség van erre. Sokféle kreatív és kevésbé kreatív megoldás is született már a linképítés témaköréhez. Nézzük a szerintünk legjobban működő és valódi értéket adó megoldást:
Cikkeket és blogbejegyzéseket készítünk és publikálunk az építendő link témakörében. Na nem töltelékszövegekkel, hanem valódi értékes anyagot állítunk elő, és publikáljuk azokat különböző weboldalakon. (1 cikket, csak 1 oldalon)
Ezzel a módszerrel:
- Értékes anyagot termtünk
- Releváns közönséget csábítunk a cikkhez
- Továbbítjuk azt a központi oldalhoz, melynek nő ezzel a relevanciája az adott témában.
Miért van nagyobb szükség erre mostanában?
Ahhoz, hogy megértsük a linképítés értelmét és fontosságát, először is rá kell jönnünk, hogy a Google folyamatosan figyeli a webhelyeket. Annak érdekében, hogy a felhasználók a legoptimálisabb eredményt nyújtsák, folyamatosan rangsorolja a webhelyeket különböző szempontok szerint. Nem használsz keresőket? Miután beírsz egy keresési kulcsszót a keresőmezőbe, a böngésződ több száz webhelyet jelenít meg. Képzeld el, milyen nagyszerű lenne, ha webhelyed megjelenne az első oldalon!
A keresőoptimalizálás lényege
A SEO a Search Engine Optimization rövidítése. Ez egy webhely optimalizálásának folyamata, hogy magasabb helyet foglaljon el a keresőmotorok eredmény oldalain. A SEO célja a Google, a Yahoo!, a Bing és más keresőmotorok forgalma és a velük való kapcsolat növelése természetes keresési eredmények segítségével.