Egy weboldal fejlesztését rengeteg szempont befolyásolhatja. Ezek közül mi a keresőoptimalizálás szempontjait szeretnénk kiemelni.
Alapvetően elegendő arra felhívni a fejlesztők figyelmét, hogy a webes szabványokhoz történő ragaszkodás jelentősen befolyásolja, hogy a technikai SEO elveinek megfeleltessük a készülő weboldalt.
Néha azonban triviális dolgokon csúszhat el egy fejlesztés, ezt próbáljuk ellensúlyozni ebben a bejegyzésben, azaz olyan szempontokat gyűjtünk össze, amit elegendő megmutatnod a webfejlesztőnek. A lista természetesen nem teljes, de ígérem bővíteni, fogjuk:
- Kerüljük a duplikációkat (jellemzően címke vagy kategória rendszernél előfordulnak nagyon hasonló tartalommal bíró oldalak)
- Amennyiben meglévő weboldal kerül újratervezésre, az eredeti site URL struktúrája ne változzon, vagy központilag (pl. htaccess-ből) le lehessen menedzselni az átirányításokat.
- Több nyelv esetén gondoskodjunk róla, hogy a Google-t is tájékoztassuk az adott oldal nyelvi információiról.
- A sitemap.xml fájl feldolgozható méretű maradjon (túlzott méret esetén legyen több kisebb fájl)
- Ne adjunk esélyt a mixed-content típusú hibáknak, azaz származzon minden beágyazott elem biztonságos forrásból (mivel azt gondolom, mondanom sem kell, hogy ha most kezdesz fejlesztésbe, akkor használj SSL tanúsítványt)
- A rendszermappákat ne engedjük feltérképezni a Google botnak.
- Az oldalbetöltési idő legyen minél jobb, hozzuk ki a maximumot belőle.
- Legyen mód egyedileg is meghatározni a meta leírást, de nagy mennyiségű tartalom esetén hasznos ha van egy generált szöveg is. A lényeg hogy ne hagyjuk üresen.
- Az URL-ekben “-”-et használjunk a szóköz jelölésére, de 3-nál több ne legyen benne.
- Lehetőleg kerüljük a számok használatát az URL-ben.
- Törekedjünk rá, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa az oldal, minél több időt töltsön aktív ablak előtt a felhasználó.
- Minimalizáljuk a 4xx/5xx hibák lehetőségét.
- Maximum 3 kattintással legyen elérhető minden oldal, a fontosabbak 1 kattintással.
- Kiemelten figyeljünk a kis-nagy betűkre a Title tagban (túl sok nagybetű használata kerülendő).
- Használjunk beágyazott videókat, térképeket.
- Használjuk a Google Analyticset.