A SEO mágnes, ami valójában inkább csak pénz mágnes

A SEO mágnes, azt az elavult és lényegében teljesen hasztalan stratégiát hivatott kifejezni, amiben még ma is sokan hisznek. Ha nem teljesen érted még a linképítés lényegét, akkor mindenképpen ismerkedj meg vele.

Honnan jött a kifejezés?

A King of The Layers YouTube csatornáján ütötte meg a fülemet a kifejezés a napokban. Itt arról volt szó hogy mennyire gáz amikor információt keresel és valójában egy információt nem adó sablon szöveget ad a kereső. Ezt úgy gondolom érdemes kicsit pontosítani, mivel tökéletesen rávilágít a keresőoptimalizálás egyik nagy problémájára napjainkban.

Mi az a SEO mágnes (szerintünk)?

A SEO mágnes egy olyan szöveg az interneten, ami valójában semmi értékes dolgot nem ad az olvasónak, csak kifejezetten a keresőalgoritmus manipulációja a célja.

A linképítés jelentős részét képezi a keresőoptimalizálásnak. Ez az a jel amiből a Google megpróbálja egy adott cikk népszerűségét meghatározni. Az az alapfeltevés, hogy ha egy tartalmat sok helyen említenek, főként értékes oldalakon, akkor valószínűleg az értékes önmagában is. Ergo érdemes lehet megmutatni azt a keresőben.

Minél értékesebbnek tűnik ergy oldal annál több „pontot” kap a Google-től, és annál jobb pozíciót kap a pontok alapján a keresőben.

Ezek a virtuális pontok természetesen nemcsak a linkhálózat adataiból állnak össze, hanem sok egyéb tényezőből is, mint például a szöveg összetettsége, minősége (vagyis ezt próbálja meghatározni a rendszer).

A linképítés adatait egyfajta természetes intelligenciára alapozza a kereső, méghozzá a weboldalak szerkesztőinek az intelligenciájára. Miért linkelnél a blogbejegyzésedben alacsony minőségű anyagot? Jó ez előfordulhat természetesen bármikor, de nem feltétlenül jellemző. A kereső pedig soha nem egy információ alapján dönti el hogy az adott oldal értékes-e?

Privát Blog Hálózatok

A PBN-ek célja a fenti működés kihasználása. A koncepció lényegében nem olyan rossz, csak az a baj vele, hogy nincs értelme ma már. Sajnos ezek a bloghálózatok jellemzően nem adnak túlzottan értékes anyagokat. Legalábbis mi még nem találkoztunk ilyennel (De ha tudtok ilyenről feltétlenül írjatok ;))

A legnagyobb probléma ezekkel az, hogy nem igazán veszik figyelembe az emberi tényezőt. A legtöbb ilyen rendszer valódi organikus forgalommal sokszor nem is bír. Lehet hogy elvétve beesik néhány user a keresőből, de az inkább csak annak köszönhető hogy információhiány van egy területen.

Szóval hiába veszel jutányos áron linkeket egy gyenge minőségű oldalon. Akkor mér inkább költsd Facebook hirdetésre vagy más kézzelfogható dologra a pénzed.

Az ilyen hálózatok minősége ugyanakkor érthető. Elképesztő munkát igényel az hogy nap mint nap megfelelő minőségű, az embereket is érdeklő tartalmakat tudj kreálni. A PBN hálózatok szövegírói között nem ritka, hogy 0,3 Ft os karakteráron dolgoznak, ami kb arra való, hogy termelj minél több betűt, de mondjuk átolvasni ennyiért már nem éri meg mit írtál.

Ja azt meg ne is várjuk el azért egy ilyen filléres szövegtől, hogy komoly háttérkutatás legyen mögötte. Te dolgoznál akár egy órát is 300 Ft-ért?

Milyen egy jó linképítési felület?

Ilyen is van, mi ilyeneket akarunk csinálni, és ilyeneket is csinálunk. Van egy minőségi követelményünk, vannak elveink.

Beismerjük hogy felelősségünk van, ha én írok egy cikket a szabadúszó lét veszélyeiről, nem tehetem meg azt, hogy nem vagyok őszinte. Mi történik akkor, ha egy a munkahelyét unó fiatal, azért mond fel és hozza magát nehéz helyzetbe, mert azt olvasta a blogomon, hogy ebből könnyedén meg lehet élni?

Ő felelős mert nem járt utána megfelelően vagy én mert nem mondtam el neki a „sötét részleteket”.

Akkor most hogyan építsek linkeket a weboldalam számára?

Olvasd el korábbi anyaginkat a Linképítés témakörében, vagy írj nekem üzenetet itt.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés