Átkattintási arány alakulása a Google találati listájában

Az hogy a kereső első oldalán szerepelsz egy kulcsszóval, nem feltétlenül jelenti azt, hogy meg is nyered a látogatókat. Egy részük azonban a tiéd, na és azt tudod mekkora részük? Hogy pontosabb képünk legyen ezekről az arányokról, készült egy kis felmérés.

Mi volt a felmérés célja?

Az átkattintási arányról szóló írások 2 kategóriába sorolhatóak:

  • Nem tisztázott a forrásuk
  • Nemzetközi adatokon alapülő felmérések

Egy olyan magyar adatbázison alapuló elemzést szerettem volna látni, aminek a forrását biztosan ismerem, és következtetéseket vonhatok le belőle. 2 dologra hegyeztem ki az felmérést:

  1. Milyen forgalomnövekedés érhető el 1-2 pozícióerősödés által
  2. Van e élet a második oldal felett? (itt most a 10. pozíció feletti helyezésekre gondoltam, viszont ugye nem minden esetben kerül az első oldalra a 8. pozíció már)

Az elemzés csak az organikus pozíciók CTR értékeire vonatkozik, a hirdetési statisztikák nem számítanak bele!

Honnan származnak az információk?

A forrás a Google Search Console elmúlt 3 hónapra vonatkozó adatsorai voltak 24 projekt esetében.

Miért a Search Console?

Talán ez áll a legközelebb a valósághoz. Ugyan a pozíciók csak átlagértékek, de lényegében pont ez az erősségük. Nem egy aktuális állapot átkattintási arányait kapjuk meg a mutatókból, hanem azok 3 havi átlagait.

Többet szeretnél tudni a Google Search Console-ról? Itt neki is foghatsz.

Szintén előny, hogy nagyjából a magasabb pozíciókban lévő kulcsszavak kerültek csak lehalászásra. A nagyobb projektek esetében a kulcsszó állományból csak az első 1000 kifejezés érhető el a Search Console felületén keresztül. Szóval néhány projektnél megszűrtük ezáltal a véletlen kulcsszavakat is.

Adatmennyiség

Egy olyan területen mint a keresőoptimalizálás a 18000 adatsor nem egy számottevő információmennyiség, de egy ilyen elemzéshez elegendő volt. Arról nem is beszélve, hogy a kidolgozott megoldást bármikor alkalmazhatjuk a saját projektjeinken, akár oldalra lebontva is.

A következő adatokból állt össze a grafikon:

  • 24 Google által indexelt weboldal adataiból
  • Az érintett oldalak vegyes kategóriákból származnak, van köztük műszaki terület, marketing, életmód, sport, filmek, oktatás, turizmus.
  • A kulcsszóállomány 18323 kulcsszót számlál
  • Az összes megjelenésszám 4.152.821
  • A kattintások száma pedig: 344.736
  • Az adatok a 2019.05.01-2019.07.31-ig terjedő időszakot fedik le

Jöjjenek a számok

Tehát a felmérés az első 10 pozícióról szól, illetve a 10+-os kategóriáról, ami a 2. oldaltól számított összes kulcsszót jelenti. A különböző pozíciók a következő CTR-eket mutatják.

PozícióKulcsszavak számaÖsszesített átlagos CTR
1137330,89%
298518,11%
393814,75%
497711,33%
59209,54%
68637,47%
78855,58%
89174,60%
98144,45%
105313,54%
10+91202,22%

Megtudtuk hát hogy az első pozíció hozza a legtöbb látogatót. A CTR pedig arányosan csökken a magasabb pozíciók esetében. Gondolom ez nem lepett meg senkit, de ezek az arányok azért rejtenek magukban némi gondolkodni valót.

Nézzük csak meg grafikonon a CTR-eket:

Átkattintási arány a hazai keresőoptimalizálásban

Az Advanced Web Ranking oldalán található hasonló statisztika. Ez a nemzetközi viszonylatokat mutatja meg.

Nemzetközi CTR a keresőben

Különbségek az átkattintási arányban

Ugyan a 2 grafikon nagy vonalakban megegyezik, viszont van néhány szemet szúró különbség. Ezt ellenőriztem néhány oldal esetében egyénileg is, és talán ebben van a különbség.

Ez pedig a meredekség. A felmért oldalak és a z AWR statisztikái az 1. pozícióira hasonlót mutatnak, viszont a nemzetközi statisztikákban sokkal nagyobbakat zuhannak az egymást követő pozíciók.

#Összesített átlagos CTR AWR
130,89%33,19%
218,11%16,42%
314,75%9,75%
411,33%6,56%
59,54%4,67%
67,47%3,45%
75,58%2,62%
84,60%2,05%
94,45%1,66%
103,54%1,37%

Mit is jelent ez pontosan?

Egy pozíció tehát extra forgalmat képes hozni egy weboldalnak, de nem olyan jelentős mértékben mint máshol. Tehát ha egy hazai vállalkozás többet ny

Szóval szép az első hely, de egy hazai vállalkozás arányaiban többet nyer ha az első oldalra bekerül, mint egy külföldi.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés