Útmutató Unas webshop keresőoptimalizálásához

Egy webshop sikeres működése nem csak a véletlen műve, hanem egy átgondolt stratégia és a megfelelő beállítások eredménye. Az UNAS Magyarországon népszerű bérelhető webshopot kínál, ami a technikai feltételek nagy részét biztosítja, de a keresőoptimalizáláshoz nem árt néhány extra beállítást eszközölni.

Ehhez nyújt segítséget ez az összefoglaló. A keresőoptimalizálási beállítások zömét a Marketing> Keresőoptimalizálás, SEO menüpont alatt találod meg, ennek a menüpontjai a következők:

SEO Beállítások

Itt az alapvető beállításokat adhatod meg, a beállítások nagy része alapértelmezésben megfelel

Teljesítmény, Google PageSpeed optimalizálás

A teljesítmény fokozásához 2 opciót is felkínál a rendszer:

  • Javascript fájlok automatikus összevonása egy fájlba (combine)
  • CSS fájlok automatikus összevonása egy fájlba (combine)

Érdemes kipróbálni mi történik ha ezeket bekapcsolod. Előfordulhat hogy ez a beállítás megjelenítési problémát okoz, a választott megjelenéstől függően, szóval ha bekapcsoltad ne a PageSpeed vagy a GTMetrix mutatókat nézd meg először, hanem azt hogy egyáltalán jól jelenik e meg a webshop. (Inkognító módban, telefonon amin csak tudod ellenőrizz).

Saját tapasztalat hogy a beállítás után valóban javulnak némileg a teljesítmény mutatók (így a Core Web Vitals, Google PageSpeed), de nem akkora mértékben, hogy érdemes legyen bekapcsolva tartani az opciót, ha az problémát okoz.

Egyébként az eddig tesztelt webáruházak esetében a Google Pagespeed Insights jóval látványosabb teljesítménynövekedést jelzett, mint a kicsit összetettebb GTMetrix.

Közös meta adatok

Ez a menüpont egyfajta bázisként szolgál a központi SEO adatok megadásához, itt az egész oldalra érvényes beállításokat kapunk. Alapesetben ezek egy optimális működésre vannak konfigurálva, de előforulhat hogy a te esetedben felül kell bírálni az opciókat.

Elsőként azt kell eldönteni hogy a közös Meta adatokat, összefűzzűk e az egyénileg megírt meta adatokkal. Itt arról van szó hogy bizonyos fix adatokat (pl a webshop nevét), megadhatunk egy alapértelmezésként a Title tagban. Tehát így fog kinézni egy termékadatlap Title tagja:

Terméknév - Webshop webáruház

Ha a Webshop webáruház részt nem csak az automatikusan generált címekhez szeretnénk hozzárendelni, hanem azokhoz is, amelyeket manuálisan adunk meg akkor minden Title tagot ki fog egészíteni a webshop pl.

Ez egy termékeadatlapon módosított terméknév - Webshop webáruház

Ha ezt nem állítjuk be, a Webshop webáruház rész nem fog automatikusan kitöltésre kerülni.

Ugyanezt a beállítást az automatikusan generált címeknél is beállíthatjuk.

A közös meta adatok megadására szolgáló menüpont a Marketing > Keresőoptimalizálás, SEO > Közös meta adatok útvonalon éred el.

Egyéb lényeges opciók

  • Mivel a meta leírások esetében nincs egyértelműen meghatározott karakterhossz, az UNAS megengedi a meta adatok hosszának egyedi konfigurálását. A 160 karakteres hossz az alapértelmezett.
  • A Dublin core bejegyzések beállítása esetén mindenkinek a megérzésére van bízva hogy bekapcsolja e az opciót. Véleményem szerint nem igazán van jelentősége a keresőoptimalizálásban már.

Automatikus SEF és Meta generálás

Itt azokat a sablonokat határozhatod meg (illetve bírálhatod felül), ami alapján a webshopod generálni fogja az URL és a meta adatok értékeit.

Itt különböző paraméterek segítségével különböző paraméterek alapján tudod összeállítani az adatokat. A [name] paraméter esetén például a termék elnevezése lesz a generált érték.

Alapértelmezetten be van állítva, ha nem érted mire tudod ezt használni, javaslom inkább ne nyúlj hozzá (főként a SEF URL-hez)

Közös META adatok

Fentebb volt róla szó, itt lehet megadni ezeket az adatokat.

Egyéni META adatok

Itt bizonyos oldalak meta adatait tudod felülbírálni. Ne használd csak abban az esetben ha sehogy sem találod az oldalt, aminek a meta információit változtatni akarod.

A termékek és az egyéb tartalmak esetében ugyani a szerkesztőfelületen is megtalálod azokat a mezőket amik felülbírálják ezeket az adatokat. Abból meg jó sosem származik hogy több helyen módosítasz valamit.

URL kezelés

Itt beállíthatsz egyei keresőbarát URL-eket a bejegyzéseidhez vagy a termékeidhez. Azonban ha jól beállítottad a SEF generálást, erre nem lesz túl sok szükséged.

Hasznos lehet viszont az átirányítás fül, amit szintén itt találsz. Itt tudod 301-es átirányításokkal lekezelni a 404-es hibákat.

Robots.txt kezelés

A robots.txt határozza meg a keresőrobotok számára, hogy az oldal mely részeit térképezheti fel. Szintén az a szabály, mit a generált URL-eknél. Ha nem tudod mit csinálsz inkább ne piszkáld.

Egyéb SEO beállítások UNAS webshopban

Ha igazán alapos akarsz lenni, akkor természetesen nem lesz elég ennyi beállítás. az itt megismert beállítások az alapműködés beállításairól szóltak. Az igazi munka ez után kezdődik.

  1. Legyen kulcszóelemzésed
  2. Legyen tartalmi stratégiád
  3. Legyenek leírásai a termékkategóriáknak is
  4. Használd az SSL-t
  5. Legyen áttekinthető, könnyen használható arculata a webshopodnak

Nem mondom hogy ha ezeket betartod, és jók az alapbeállításaid, máris kimaxoltad a SEO-ban rejlő potenciált, de közelebb leszel hozzá azt garantálom.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés