Vágjunk bele az online marketing kampánytervezésbe!

Tervezés nélkül, teljesen vakon leszünk!

Amikor online marketing kampányt tervezel, meg kell győződnöd arról, hogy jó irányba halad. Mielőtt belemerültél a folyamatba, fontos megbizonyosodni arról, hogy figyelembe vettél-e minden olyan fontos tényezőt, amely befolyásolja kampányod sikerét. Itt összefoglaltuk őket, hogy elindulhass azon az úton, amely az online hirdetési kampányokkal több értékesítést eredményez.

CPM, brief, lead, célközönség, CTR, konverzió
Az online marketing világában rengeteg furcsa mondást és rövidítést fogsz hallani.

Hogyan készíts brief-et?

A brief egy egyszerű dokumentum, amely kulcsfontosságú részleteket tartalmaz arról, hogy mit akar az ügyfél, ki a célközönség, és hogyan lehet felépíteni a kampányt.

Képzelj el egy olyan világot, ahol gyorsan és egyszerűen kapcsolatba léphetsz azokkal az emberekkel, akik érdeklődnek termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. Képzeld el, hogy minden nap új ügyfeleket szerzel, valamint ismételten vásárolsz a meglévőktől. Képzeld el, hogy úgy növekedik a vállalkozásod, hogy hasonló érdeklődési körrel rendelkező ügyfeleket szerzel, és információkat tudsz róluk, így láthatod, hogy mit vásárolnának legközelebb. Erről szól a marketing automatizálás

  • Mi a szolgáltatás/termék: miért jó a felhasználónak, ha ezt igénybe veszi, mit nyer vele a másik oldal
  • Hol közvetítenéd a kampány üzenetet? ? Facebook-on, LinkedIn-en, Google Ads hirdetésekben? Esetleg hírlevelet küldenél nekik? Próbáld konkrét számmal, ésszerűen meghatározni azt a minimum célt, ami illeszkedik a pénzügyi stratégiába).
  • Szeretnél-e kizárni bizonyos csoportokat (pl egyéni vállalkozókat, vagy bizonyos megyékben élőket, 20 év alattiakat, vagy 40 év felettieket ?)
  • Mennyi ideig szeretnéd ezt a kampányt folytatni (időszakosan, alkalmi jelleggel, vagy folyamatosan?)
  • Mekkora büdzsé áll rendelkezésedre?
  • Vannak-e saját képeid, videóid, szövegeid?

Kiket szeretnél elérni a leginkább?

A célközönség azoknak az embereknek a csoportja, akiket hirdetéseiddel el szeretnél érni. A célközönség pontos meghatározásához javasoljuk, hogy ismerd meg, hány évesek, hol élnek és mi az érdeklődési körük. Ezeket az információkat könnyen megtalálhatod az ügyfelekkel vagy a termékével kapcsolatos tapasztalatai alapján, valamint webelemző eszközök (például Google Analytics) és közösségi média profilok (Facebook rajongók/követők) használatával. Ha még nincsenek vevőid vagy ügyfeleid, de van elképzelésed arról, hogy ki vásárolná meg termékedet vagy szolgáltatásodat, hozz létre egy vásárlói személyiséget úgy, hogy leírod, hogy hogyan nézne ki a potenciális vásárlód, hány éves, mi a munkája, mekkora lehet a háztartás jövedelme: van-e házi kedvencük, milyen gyakran veszik igénybe a közösségi média szolgáltatásokat, mint a LinkedIn vagy a Twitter? A divat vagy az autók érdeklik őket jobban, mint más dolgok – sokat utaznak, vagy inkább otthon maradnak?

Minél jobban személyre szabunk, annál jobban tudunk olyan kampányt létrehozni, amely kapcsolódik valós céljainkhoz, és annál valószínűbb, hogy sikeres eredményt érünk el. Mert nem kell mindenkinek eladni. Ha így gondolkodunk, akkor az online marketing drága lesz, és nem biztos, hogy elégedettek leszünk az eredménnyel.

Mi a kampányod üzenete?

Tervezd meg üzenetet: mit szeretnél mondani ügyfeleidnek? Ki a célközönséged, és hová szeretnéd eljuttatni ezt az üzenetet?

A kreatívok tervezése

A következetes márkaidentitás elengedhetetlen ahhoz, hogy erőteljes  hatást érjen el. Értsd meg, hogy milyen attribútumok alkotják márkádat, és ezek köré tervezd meg látványvilágát. A következetes megjelenés segít a márkaismertség fejlesztésében, míg az új elemek bekeverése segíthet megőrizni a dolgokat frissen és érdekesen.

Csatorna használata

Mostanra tudnod kell, miről szól a kampány, hova szeretnél eljutni, hogyan és mit fogsz kommunikálni. Különféle csatornák állnak rendelkezésedre a célközönség eléréséhez; A Facebook és az Instagram segíthet új ügyfelekkel való kapcsolatfelvételben, valamint a meglévőkkel való kapcsolattartásban. A Google Ads lehetővé teszi a releváns kifejezéseket célzó keresési kampányokat, a Shops lehetővé teszi, hogy bejegyzést hozz létre a Google Shopping szolgáltatásban, ha van online boltod. Facebook-on, LinkedIn-en, Google Ads hirdetésekben tennéd meg ezeket? Esetleg hírlevelet küldenél nekik?

Mikor és mennyi ideig fusson egy kampány?

Ha szezonális hirdetéseket készítesz, vagy bármely olyan hirdetést, amely egy adott időpontban kezdődik és végződik, fontos tudni, hogy mikor kezdődik és mikor fejeződik be. A hirdetéseket ezekre az időpontokra kell ütemezned, és meg kell győződnöd arról, hogy a fiók be van állítva a szezonális hirdetésekhez.

Mennyi pénz fektetnél be?

Ez egy érzékeny pont a kampánytervezés szempontjából, mert nehéz megjósolni, hogy mennyi pénzre van szükséged a céljaid eléréséhez, mielőtt elkezded. Érdemes azonban mindig átgondolni, hogy milyen költségvetéssel rendelkezünk, és ennek megfelelően tervezzük meg kampányunkat – hogy ha jó eredményeket érünk el, elegendő pénz álljon rendelkezésre a további költségvetés növelésére.

A legjobban azok a kampányok működnek, amelyeket egy stratégia szem előtt tartásával terveznek és hajtanak végre. Ha minden kampány egyedi célt szolgál a vállalat marketingstratégiáján belül, könnyebbé válik a siker mérése és javítása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés