Várható forgalomnövekedés keresőoptimalizálás után?

A keresőoptimalizálás forgalomra gyakorolt hatásáról nem esik túl sok szó. Vajon azét kell a SEO-val foglalkozni hogy növekedjen a forgalmunk? Nem feltétlenül ez a fő szempont, de persze ez is elérhető. Mire kell számítanod ha keresőoptimalizálsz?

Azonnali forgalomnövekedés

Ez ritkán fordul elő, azonban mint mindenre erre is vannak ellenpéldák. Persze erre valószínűleg inkább a közösségi jelenlét lehet az oka mint a keresőoptimalizálás. Az igazság az, hogy egy weboldal SEO-ja általában hetek után látszik a befektetett munka (kivéve az AMP esetében ;))

Azonnali forgalomváltozásról azonban beszélhetünk.

Ha leesik a forgalom

Elsősorban az OnSite SEO elvégzése után tapasztalható hogy az első időszakban lecsökken a weboldal forgalma. Ennek megvannak az okai. A keresőoptimalizálás során elsősorban a számunkra hasznos kulcsszavakra próbáljuk erősíteni az oldalt, aminek következményképpen megváltozhat az érdeklődők köre is.

Ha ezt tapasztaljuk, az valószínűleg azért van mert az értéktelen kulcsszavakra hátrébb kerültünk. Ez általában nem probléma.

Elképzelhető, hogy egy kulcsszóra erősek vagyunk, de ha ez nem hoz valódi hasznot az üzletnek, akkor gyakorlatilag felesleges terhelést jelent. Erre kiváló példa a szappan-kalkulátor esete.

Egyébként csak gondold végig melyik a jobb egy könyvesboltban?

  • 100 vendég aki csak belelapoz a könyvekbe, de nem veszi meg azokat
  • 1 vendég aki egy adott könyv megvásárlási szándékával tér be a boltba?

Konverziónövekedés

A kereső optimalizálás elsődleges céljának a konverzió növelésének kellene lennie. Azaz találjuk meg azokat a kulcsszavakat, melyek valóban hasznosak számunkra és erősítsük meg az oldalunkat ezekre a kulcsszavakra.

Ugyanakkor nem várhatunk addig el konverziónövekedést, amíg maga a weboldal nem képes erre.

Nézzük egy konkrét példát:

Konverziónövelés

A grafikonon látható weboldal keresőoptimalizálását az augusztusi időszakban végeztem el. Kereskedelmi cégről van szó (de nem webáruházról), aki nagy értékű árukat értékesít.

Az oldalon gyakorlatilag kizárólag oniste és technikai fejlesztések történtek. Látható hogy a keresőoptimalizálás hatása hónapokig nem volt jelentős, körülbelül novembertől beszélhetünk forgalomnövekedésről.

A tulajdonos beszámolói alapján azonban a valós növekedés elindulása előtt megnövekedett a kapcsolatfelvételek száma (2016.Október és November közti időszak).

Mi történt a háttérben?

 

A korábban indexelt kulcsszavak nagy része nem volt releváns az eladott termékhez képest. A cég megpróbálta a weboldalának tartalmait színesíteni, néhány friss hírrel, ami ugyan az ágazatához kötődött, de csak érintőlegesen.

A weboldal a keresőben a hírekben szereplő kulcsszavakra jelent meg,viszont ez nem a termék iránt érdeklődő célcsoportok körében népszerű kulcsszavakat jelentette.

Az OnSite SEO első lépéseként ezeket a híreket cseréltük le egyedi témaspecifikus tartalmakra, így a Google újraindexelés során már relevánsabb kulcsszavakat talált az oldalon.

Mivel a téma iránt érdeklődő látogatók jelentek meg, így a keresőoptimalizálás haszna forgalomnövekedés nélkül is megmutatkozott. Pontosabban történt forgalomnövekedés az adott kulcsszavakra, viszont egyidejűleg az oldal kikerült a keresőből egy másik kulcsszócsoportra.

Az már csak ráadás, hogy az azóta érintetlen oldal fokozatosan növekvő forgalmat tudhat magáénak. Ez persze annak is betudható, hogy néhány minőségi informatív tartalom is felkerült az oldalra, amik hamarabb bekerülnek a közösségi oldalakra.

Mennyibe került?

A keresőoptimalizálás időnként kifejezetten egyszerű tud lenni, ha tudod hol kell nekiállni. Itt sem történt ez másképpen, a tulajdonos egyszeri pár tízezres beruházása sokszorosan megtérült néhány hónap után, hiszen az ügyfélköre növekedésnek indult a keresőoptimalizálásnak köszönhetően.

Tegyük hozzá hogy az érintett oldal linképítés nélkül érte el az eredményeit. Ha bármilyen linképítési technika alkalmazásra kerülne rövid időtávon látványos eredményeket érne el a webhely forgalma.

 

Szeretnél te is forgalmat növelni? Kérj ajánlatot!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés