Keresőoptimalizálás esettanulmány – kisvállalkozás

Az itt olvasható keresőoptimalizálás esettanulmány arra próbál rávilágítani, hogy az online marketing mellett a meglévő weboldallal is foglalkozni kell, és érdemes is!

Sokszor szembesülök azzal a problémával, hogy a keresőoptimalizálást igénylő ügyfeleim nincsenek tisztában azzal mire is van szükségük. Mindenki a Google első oldalára szándékozik felkerülni, illetve ott is szándékozik maradni. Mindezt úgy, hogy ne kelljen folyamatosan foglalkozni a SEO-val. Eredmények persze így is elérhetők, az itt leírt valós eset pont egy ilyen optimalizálást mutat be.

Keresőoptimalizálás esettanulmány

Optimalizálás előtt

Az oldal Joomla CMS-el készült, valószínűleg amolyan házi fejlesztésként. A Google indexébe a weboldal ugyan bekerült, de kevés találatot hozott.

keresőoptimalizálás esettanulmány

A Google sebességtesztjén a weboldal

  • asztali verziója 19%-ot, a
  • mobilos verziója 44%-ot kapott.

A mobilos felhasználói élmény 68%-os teljesítményt mutatott, de a Google Mobilbarát tesztjén az oldal teljesen elbukott. Ezek a mérőszámok fontos szempontok a Google keresőalgoritmusában, tehát ezek javításával kezdődött a folyamat.

A mérőszámok egyébként nem csak a Google-nek fontosak, maga a kezdőoldal több mint 7 MB volt, az átlagos betöltődési sebessége több mint 5 másodperc. A jelenlegi versenyhelyzetben 1-2 másodperc után az átlagos látogató egyszerűen bezárja a weboldalt és keres mást.

A mobilos felhasználói élmény elkészítése az alkalmazott sablonnal elég nehéz feladat lett volna, úgyhogy erre alternatív megoldást ajánlottam, a költségkeretbe ez már nem fért bele. Az eredmények valószínűleg még jobbak lettek volna, ha ezt sikerül elérni.

A weboldal szinte alig tartalmazott szöveget. A keresőmotorok a weboldal szövegezése alapján, kulcsszavakra adnak találatokat. A probléma az, hogy mivel a weboldalon nagyrészt csak képek, és PDF fájlok vannak (amikben a keresők nehezen tájékozódnak, főként ha azok szkennelt dokumentumokból lettek összeállítva) ezért kicsi az esély rá, hogy jelentős organikus forgalma legyen.

Az oldalon a szöveghiány ellensúlyozására egy hírblokkot hoztak létre amik más forrásokból átemelt szöveges tartalmak voltak. Ezek duplikált tartalomnak minősülnek a Google keresőjében, hiába van ott a forrás-megjelölés, több kárt okoznak, mint hasznot. A Google tisztában van a szöveg eredeti forrásával, és ez miatt az oldalon lévő szöveget egyszerűen lopásnak minősítheti, ami értelemszerűen a rangsorolásra negatív hatással van.

Ezek mellet hiányoztak a meta leírások, az URL nem volt keresőbarát, hiányzott az oldaltérkép és a lehetőség a közösségi megosztásra, hibás volt az átirányítások kezelése. Ezek mellett a csekély tartalom ellenére is sok hibás hivatkozás volt az oldalon.

A javítás folyamata

Mivel a megrendelő ragaszkodott az oldalon használt témához, így a reszponzivitás eleve megvalósíthatatlan volt, az alternatív lehetőségek ellenére is. Sajnos ez miatt a Joomla frissítése is akadályozva volt. Ez tulajdonképpen a keresőbarát URL elkészítésekor okozott egy kis fennakadást.

A fenti problémák és néhány időközben felmerülő probléma is javítva lett, a körülbelül 2 hetes onsite optimalizálás során. Ezen felül körülbelül 10.000 karakternyi szöveggel fel is bővítettem az oldalt.

A javulás már pár napon belül érzékelhető volt, a keresőből érkező forgalom most, az optimalizálás utáni 3. hónapban így néz ki.SEO esettanulmány

A megrendelőnek ennyi tökéletesen elegendő is volt, mivel a számára optimális kulcsszavakra stabil keresőforgalma generálódott, és a termékei viszonylag nagy értéket képviselnek magas haszonnal. Tulajdonképpen elég gyorsan megtérült az optimalizálásra szánt összeg.

A nem mobilbarát weboldal azonban továbbra is hátránya az oldalnak. Amennyiben a tulajdonos hajlandó lenne engedni az elképzeléseiből a forgalom valószínűleg ennek hatására is megnövekedne.

A keresőoptimalizálás esettanulmány tanulsága

A keresőoptimalizálás esettanulmány értelmezése után egyértelműen kiderül, hogy érdemes meghallgatni egy SEO szakértő tanácsát. Sokszor a téves elképzelések a legnagyobb akadályai annak hogy a Google első helyére kerüljünk.

Hogyan tovább?

Az optimalizálás hatására a keresőből érkező forgalom ugyan növekedésnek, de a siker nem teljesen ennek köszönhető. A kulcsszavak összetétele változott. Az első időszakban teljesítő kulcsszavak ugyan relevánsak voltak a weboldal témájával, de nem hajtottak közvetlen hasznot. (Tulajdonképpen a később eltávolított hírblokkokban található kulcsszavakra érkeztek találatok).

Az optimalizálás során egy tudatos folyamat által erősítettük a valóban hasznot hajtó kifejezéseket, egyedi a témához valóban kapcsolódó szövegekkel. A vásárolni szándékozó felhasználók a kereső segítségével így könnyebben eljutnak a weboldalig.

A forgalom innentől kezdve viszonylag egyszerű módszerekkel növelhető, azt azonban nem szabad elfelejteni hogy ez után is dolgozni kell vele ha növekedést akarunk elérni, sőt a pozíciók stabilizálása is felügyeletet igényel. Az érdeklődők igényeinek feltérképezése azonban nem csak a SEO szempontjából tud pozitívumokat szülni, hiszen a saját statisztikáinknál semmi sem mutatja jobban hogy ki a célközönségünk. Persze a SEO szakember feladata lenne az is, hogy feltérképezze, valóban a célközönségünk látogatja-e a honlapot.

Szeretnéd ha a Te weboldalad is átesne egy ráncfelvarráson? Itt kérj ajánlatot!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés