A Google Analytics felhasználókezelés funkciójával különböző jogosultságokkal bíró külső partnereket adhatunk a weboldalunk forgalmi statisztikáinak megtekintéséhez vagy kezeléséhez.

A hozzáférés megadása előtt nézzük egy kicsit a jogosultságok felépítését. 3 szinten adhatunk felhasználót a fiókhoz:

  1. Fiók: Ez a legmagasabb szint. Az Analytics felületén fiókok alá sorohatunk projekteket. Pl. Az ITZen fiókjában szerepelhetnek az egyéb weboldalaink adatai is. Ha ezen a szinten adsz hozzáférést, több weboldalhoz is hozzáférhet az adott személy
  2. Tulajdon: Tulajdon alatt most értsünk konkrét weboldalt. Tehát az ITZen fiókba felvett itzen.hu weboldalhoz lehet itt felhasználót rögzíteni.
  3. Nézet: Egy weboldalhoz tartozhat több Analyitcs Nézet is. Ezek jellemzően arra valók, hogy egy adott fókuszú analitikát láthassunk. Alapvetően a „Minden webhelyadat” nézet jön létre, de készíthetünk csak mobileszközök adatait megjelenítő nézetet is.

Több jogosultsággal is adhatunk felhasználót egy fiókhoz, amelyek egymásra épülnek

  • Szerkesztés – Minden beállítást tud kezelni
  • Együttműködés – Az analitika értelmezéséhez szükséges beállításokat tudja kezelni
  • Olvasás és Elemzés – Csak látja az adatokat de nem tud szerkeszteni semmit
  • Felhasználók kezelése – Aki ilyen jogosultsággal bír a felhasználókat is kezelheti.

Hogyan adhatok felhasználót a Google Analyitcs fiókomhoz?

Nyisd meg az analitikád és válaszd az Adminisztrálás menüpontot:

Google Analytics opciók


Válaszd ki milyen szintű hozzáférést szeretnél adni (Fiók, Tulajdon, Nézet), majd kattints a felhasználókezelés gombra

Google Analytics felhasználói szintek

Kattints a jobb felső sarokban lévő kék gombra:

Felhasználó hozzáadása
  • Válaszd az Új felhasználók felvétele gombot.
  • Az itt felügró ablakon meg tudod adni az e-mail címét az új felhasználónak
  • Ne felejtsd el átnézni és beállítani ugyanitt a jogosultságokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés