Weboldal készítés árak: 5 tényező ami meghatározza az árakat

weboldal készítés az ITZen-nel

A toronymagas weboldal készítés ár elég gyakori jelenség a webfejlesztő szakmában. Itt azt fogom kifejteni, hogy miért nőhet meg egy projekt költsége, illetve hogy melyek azok a körülmények, amik megnehezítik a reális árazást.

Itt olyan jellemzőket szedtem össze, amelyek általánosan igazak, tehát nem csak akkor befolyásolják az árazást ha tőlünk kérsz ajánlatot.

Valójában egy WordPress alapú weboldal elkészítése gyerekjáték. Hozzáteszem a legtöbb céges bemutatkozó weboldal igényinek tökéletesen megfelel egy ilyen rendszer is.

  • Tehát ha nincsenek különösebb igényeid
  • Szeretnél egy WordPress alapú rendszert
  • Elkészítetted a tartalmakat
  • Megfelel számodra egy sablon is a kinézethez
  • Max szeretnél rá 1-2 kapcsolatfelvételi űrlapot

Akkor lesz a legolcsóbb. Ezt vegyük kiindulási alapként.

A legolcsóbb weboldal amit a fenti feltételeknek megfelelt, kb 30.000 Ft-ból elkészült, viszont az innentől felsorolt igények egyike sem volt tényező a projekt során.

Tehát van egy elméleti alapunk, ahonnan el lehet indulni, az árazás mechanizmusa ugyan nem az itt leírt módon zajlik, de tulajdonképpen akár így is történhetne.

1# A weboldal készítés árak kulcstényezője: Az ügyfél

Lehet hogy furcsa innen indulni, de a fejlesztési költségeket nagy mértékben meghatározza az ügyfél személyisége. Tudnod kell hogy a weboldal készítés egyáltalán nem olyan egyszerű feladat, mint azt sokan gondolják.

Minél összetettebb egy projekt, annál több kompromisszumra és kommunikációra van szükség. Nem mindegy hát, ki ül az asztal másik oldalán.

Ha a webfejlesztő úgy látja, hogy szimpatikus az ajánlatkérő, és jól fognak tudni együtt dolgozni, nyilvánvalóan kedvezőbb ajánlatra számíthatsz.

Tipp: A fejlesztési folyamatok első fázisában mindenki egy kicsit barátságosabb. Vedd tudomásul, hogy ez meg fog változni, amint eltelt egy kis idő és a projekt elindult.

2# Tervek

Tervezni kell, és elsősorban neked. Itt nem arról van szó hogy neked kell értened mindenhez, sőt azt egyenesen ellenzem. Inkább arról van szó, hogy tudnod kell mit szeretnél, és ezt jól kell kommunikálnod.

Ha a fejlesztő nem érti mit szeretnél, magasabb árakat fog meghatározni, mivel tartalékot kell fenntartania azokra az esetekre, amelyek egy ilyen projekt során fel szoktak merülni.

Ha nem világosak a célok, ha úgy fest hogy meg fog változni valami a fejlesztés során, még mindig könnyebb előre gazdálkodni, mint utólag mentegetőzni.

Tipp: Írd le milyen célokat szeretnél a weboldaladdal elérni, és kérdezd meg a fejlesztőt milyen eszközöket ajánl hozzá. Ha így teszel, megkönnyíted a munkát a későbbiekben.

3# Tartalom

Egy weboldalt nem jó Lorem Ipsum-okkal felépíteni. A valós szöveg megváltoztathatja az összképet. Egyszerű szokott lenni hogy majd fejlesztés közben megírjuk a szövegeket, de valójában a legegyszerűbb akkor dolgozni, ha szépen rendszerezett módon megvannak a tartalmi elemek is.

Tipp: Kisebb weboldal esetén rendezd egy Drive mappába a tartalmakat és adj ehhez hozzáférést a fejlesztőnek. Ha konkrétan látja mit szeretnél megvalósítani, tisztább kép fog kialakulni a projektedről.

4# Funkcionalitás, grafika

Gyakorlatiasabb kérdés a weboldal működése, és azt kiegészítő folyamatok. A legtöbb weboldal-készítési projekt nem csak a weboldal készítésről szól már. Az online marketing megköveteli hogy külső rendszereket is használjunk. Ez pedig bonyolítja a weboldal fejlesztését, és növelheti a weboldal készítés árainak alakulását.

Az olyan alapvető dolgok mint a követőkódok oldalba építése alapvető kérdés, viszont ha szeretnél egy kalkulátort, egy hirdetési landing page-t azok már bonyolíthatják a munkafolyamatokat.


Tipp: A nálunk legtöbbet előforduló igény a hírlevél. Ez alapvetően nem a weboldal-készítéshez kapcsolódik, de a weboldalba ugyanakkor integrálni kell. Érdemes tisztázni hogy egy ilyen folyamatban mit várunk el a fejlesztőtől.

Szintén kérdések sorát veti fel a grafika. Egy pólóüzlet esetében egészen más jellegű megjelenésre van szükség mint például a Brawl Star nevű játék esetében.

Ha a grafikai igényeid még nem tisztázottak további költségekre számolhatsz.

5# Idő

Mindenkinek gyorsan kell weboldal nem csak neked. Ha neked sürgősebben kell, akkor szintén számíthatsz felárra. A munkaerőpiac a webfejlesztésben is szűkös forrásokkal bír. Ha rövidíteni kell a projekt időtartamát, az nyilvánvalóan extra költségekkel járhat.

Tipp: Kérj ajánlatot rövid határidővel. Ezzel az apró trükkel könnyen felmérheted mekkora kapacitással számol a másik fél, illetve később engedhetsz az projektidőből, ami befolyással lesz a weboldal készítés árak alakulására.

Érted már miért nehéz árazni?

A weboldal készítés árak számítási módja cégenként különböző. A mi módszerünk az, hogy van egy sablon ajánlat, ami gyakorlatilag egy tárgyalási alap. Ez után felmérjük az igényeid, és módosítjuk a díjazást ha szükséges.

Ilyen sablon árajánlatot kérhetsz a Nagy Zöld Gombra kattintva

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..