Erről is beszélnünk kell! A keresőoptimalizálás hátrányairól ugyanis nem sokat olvashatsz, de én most leleplezem ezt. Valószínűleg új dolgot nem fogok mondani, viszont új nézőpontot ismerhetsz meg.

Szerencsére egy mondatban meg tudom neked fogalmazni a hátrányos dolgokat.

A keresőoptimalizálás pénz, munka és időigényes, ezek mellett pedig szinte lehetetlen megjósolni az eredményeit!

A fenti állítás támadható, de kétségkívül van igazság benne. Fejtsük is ki miért!

A keresőoptimalizálás pénzigényes

Még nekünk is pénzbe kerül, pedig ezzel foglalkozunk. Valójában ha valaki eredményeket vár, mindenképpen költenie kell rá. A kérdés az, hogy képes vagy e megtalálni az egészséges egyensúlyt. Pénzt kell költeni a szoftverekre, munkadíjjal is kalkulálni kell, meg egy linképítési kampány azért ritkán van ingyen.

A keresőoptimalizálás munkát igényel

Azért remélem ezzel nem leptelek meg nagyon. Igen dolgozni kell, sőt folyamatosan tanulni is kell a keresőoptimalizálásról, hogy a munka tényleg meg is térüljön. Simán el lehet rontani. Talán a SEO az a terület ahol nem teljesen igaz, hogy a folyamatos munka megtérül.

Azaz, ha azt csinálod amit kell akkor természetesen megtérül, de ha tévúton jársz akkor csak el fogsz fáradni, te vagy a szakértő akire ezt bíztad. Mondjuk azt ne is hívjuk szakembernek, aki tévúton jár, gondolhatod. Az igazság azonban az, hogy ehhez a szakmához tapasztalat kell.

A keresőoptimalizálás időigényes

Nem egyszer fordult elő, hogy egy 3 hónapos határidőre nem láttuk eredményét a munkának. Kezdőként talán el is vette volna a kedvemet a szakmától, de sok esetben csak egy kicsit kellett még várni (meg volt hogy egy kicsit többet).

Ha keresőoptimalizálásra adod a fejed, hosszú távon gondolkozz! Van olyan projektünk, ahol alig érzékelhető a változás, amíg hónapról hónapra követjük a folyamatokat. Azonban amikor egy nagyobb időszakra vonatkozó jelentést állítasz össze egyértelművé válik miért is jó ez.

A keresőoptimalizálás hátrányainak királynője

Ez a kiszámíthatatlanság. Vannak esetek, amikor berobban az organikus forgalom. Kap az oldal egy erős pozíciót, és ha minden rendben van, fennállhat a kockázata annak, hogy elkezdenek áramlani az ajánlatkérések.

Ha nem vagy kellően felkészülve erre, akkor sajnos ez elég komoly problémákat okozhat.

Tegyük fel, eddig csak elvétve voltak ajánlatkéréseid, mit teszel ha egyik napról a másikra ez felszaporodik. Hogyan fogod lekezelni ha naponta jön 40 új megkeresésed akkor ha nincs rá még kész rendszered?

A keresőoptimalizálás előnyei

Nem lenne túl szerencsés, ha a hátrányok ismertetése után nem emelném ki a keresőoptimalizálás előnyeit is. Ezt is megpróbálom egy mondatban megfogalmazni:

  • A keresőoptimalizálás költségei a hirdetési költségek emelkedése mellett sem fog drasztikusan emelkedni.
  • Ha jól csinálod, jobban fogod ismerni a piacot, több lehetőséget fogsz meglátni mint a csak hirdetéssel foglalkozó versenytársaid
  • A keresőoptimalizálás nehéz, nem való mindenkinek, és nem is fogja mindenki jól csinálni. Ha te jól csinálod már van is egy piaci előnyöd.

Szeretnél még beszélgetni erről?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés