Miért értelmetlen a garantált keresőoptimalizálás helyezés?

A garantált keresőoptimalizálás helyezés nem a legjobb megközelítés

A garantált keresőoptimalizálás helyezés egy marhaság. Meg lehet oldani hogy garantáltan az első helyre kerüljön egy weboldal egy adott kulcsszóra, csak nem biztos hogy megéri.

Mi a garantált keresőoptimalizálás helyezés?

Te mint weboldal tulajdonos, bizonyára nagy üzleti potenciált látsz abban hogy a weboldalad egy adott kulcsszóra első helyen legyen. Ezzel nincs is semmi gond. Sok esetben jelentős üzleti lehetőség egy kulcsszóban.

Valószínűleg ha megbízol egy webfejlesztő vagy egy SEO céget. Biztosra szeretnél menni, garanciára van szükséged mielőtt elfogadsz egy SEO árajánlatot. Így van?

Ha jól sejtem, pontosan ezért érkeztél erre az oldalra. Mert kell valami garancia.

Mi kell a garantált keresőoptimalizálás helyezés eléréséhez?

Hangsúlyozom, lehet garantálni egy első helyet (pozíciót azért nem igazán), csak nem biztos hogy azt érdemes megfizetni. Ki is fejtem miért.

Ahhoz hogy biztosan az első helyre kerülj egy kulcsszó tekintetében 3 dologra van szükség:

  • Munkára,
  • Pénzre
  • Időre.

Az azonban, hogy melyikből mennyire, az minden egyes kulcsszó tekintetében változó. Valószínűleg olyan kulcsszóra fogsz ajánlatot kérni, ami nem a könnyű kifejezések közé tartozik. Mivel ha a feladat könnyű, és senki nem csapott még le rá, akkor valószínűleg nincs is akkor potenciál benne.

Garantálom hogy ha ezt elolvasod pontosan érteni fogod

Tehát ez most egy konkrét esettanulmány lesz, névtelenül és a közvetlen kulcsszavak megnevezése nélkül. Nagy valószínűséggel behelyettesítheted a saját piacod.

Mielőtt azonban továbbolvasol, állj meg egy percre!

Fejben (vagy akár írásban) jelölj meg egy kulcsszót ami számodra érdekes lehet. Ezt innentől <kulcsszó>-nak fogjuk hívni, nyugodtan behelyettesítheted.

Tehát adott a weboldalad, ahol igény volt hogy a <kulcsszó> kifejezés tekintetében az első helyre kerüljön az oldal. Mint általában az ilyen típusú kéréseknél, alapvetően egy egyszavas, általános kifejezés volt az igény.

A keresési volumenek tényleg nagyok, havi több ezer keresést végeznek a <kulcsszó>-ra. Azonban a projekt elején is sejthető volt hogy inkább általános információszerzés volt a keresést végzők célja.

Honnan sejtettük ezt?

Egyszerűn csak be kell írni a keresőbe és megnézni, lehetőleg inkognító módban hogyan áll össze az első oldal tartalma.

Mivel a Google elég jól ismeri a felhasználók igényeit, jó kiindulási pont lesz az, hogy milyen találatokat látsz majd ott.

Ha Wikipédiás linkek, Snippetek (kis információs panelek) is vannak az első oldalon, számíthatsz rá, hogy akik a <kulcsszó>-t írták be a keresőbe, nem vásárolni, hanem informálódni szeretnének a <kulcsszó> tulajdonságairól.

A vásárlási szándékról

Vannak bizonyos területek, amelyek a sürgősségi jellegük miatt sok új leadet generálhatnak. De ezekre nagyon sok időbe és pénzbe kerülhet első oldalra is jutni, illetve valószínűleg intenzíven hirdetnek is rá.

Az általános kulcsszavak azonban sokszor az információgyűjtés első lépéseként definiálhatóak. Ahogy a felhasználó ismerkedik a <kulcsszó>-val, egyre specializáltabb kereséseket hajt végre.

A kifejezések elkezdenek a long-tail irányába alakulni. Azaz ameddig mi nagy erőkkel küzdünk azért, hogy a <kulcsszó> kifejezésre jó pozíciót szerezzünk meg, az okosabb konkurensünk egy long-tail-re fog optimalizálni.

Sőt előfordulhat az is, hogy mi tanítjuk meg a felhasználót egy kifejezésre. Ő be fogja írni azt a kifejezést a keresőbe és mivel az okos konkurensünk erre optimalizált, övé az üzlet.

De lássuk az esettanulmányt

A weboldalt tehát 4-5 kulcsszóra kellett optimalizálni, köztük volt a <kulcsszó> is. Egy webshopról beszélünk havi több 100.000 megjelenéssel és több 10.000 kattintással a keresőből.

Mit tettünk mi? Felhoztuk az első oldalara a webshopot. Kíváncsi vagy mennyiben változtak a megrendelések?

Növekedtek, de nem az adott kulcsszavakra.

3 hónap alatt több mint 50.000 kattintás érkezett a webshopra a Google keresőből.

Az 50.000+ kattintásból pedig 280-an érkeztek a <kulcsszó>ra.

Hagyjak időt?

Ez tehát körülbelül az organikus forgalom 0,56%-a.

De ha mindegyik kijelölt kulcsszó összes forgalmát nézzük, akkor is max 2000 látogatóról beszélünk. Az általános kulcsszavak így működnek.

Egy nagy forgalmú oldalról beszélünk, de lehet hogy a te weboldalad csak havi 1000 látogatót hoz. Tényleg megéri az erőlködést?

Tudod mi volt az igazán nagy bomba?

Az a 4000+ kulcsszó amire az oldal még megjelent a keresőben. Kisebb volumenekkel, viszont volt köztük bőven olyan, ami már vásárlási szándékot hordozott magában.

Tehát amíg mi a fő kulcsszavak erősítésén dolgoztunk, folyamatosan kerestük ezeket a kis kitörési pontokat. Mit gondolsz ez egy sikeres projekt?

Akkor térjünk ki arra hogy mi kellett az első oldalhoz

  • Viszonylag sok tartalom (blogbejegyzés, termékleírások, illetve SEO landoló oldalak)
  • Hatékony linkek. Tehát kulcsszóra optimalizált egyedi cikkek amelyek a fő oldalt erősítik (szóval nem az 5000 Ft/linkes kategória)
  • Folyamatos elemzés. Speciális módszerrel meghatároztuk a kulcsszó-potenciálokat, amiket szövegauditálással, linkhálózattal erősítettünk.

Sőt ebből havidíjas SEO szolgáltatást is létrehoztunk, itt érdeklődhetsz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..