Keresőoptimalizálás kezdőknek – 1 oldalas összefoglaló

A keresőoptimalizálás kezdőknek szóló bejegyzés, amit lentebb olvashatsz, egy levélváltás eredményeképpen született.

A kérdés viszonylag egyszerűnek tűnt, fogalmazzam meg egy oldalban a keresőoptimalizálás lényegét

Fogalmazzak meg valamit egy oldalban, amiről 3000+ szavas áttekintő anyagban körvonalaztam a témát korábban?

Azért összehoztam valamit,

–innentől a levél szövegét olvashatod:

Keresőoptimalizálás kezdőknek

A keresőoptimalizálás lényegét sokan félreértik. Nem csak arról van szó hogy néhány adott kulcsszóra első legyél, hanem inkább az, hogy a célcsoportodra jellemző keresési kifejezésekre erős legyél a keresőben.

Kulcsszókutatás

Tehát hiába vagy első a „honlap készítés” kulcsszóra, ha a te potenciális ügyfeleid ezt úgy keresik hogy „weboldal készítés”. Üzleti szempontból tehát elsődleges a cég profiljához tartozó területek feltérképezése a keresőben >> erre szolgál a kulcsszó-elemzés, ami a piackutatás egy formája. Ennek során felkutatjuk hogy, milyen keresőkifejezések jelennek meg a keresőben, azokra mennyien keresnek, és megvizsgáljuk hogy a kifejezések valóban arra szolgálnak e amire mi szeretnénk használni. (Más kérdés hogy a Google ezeket az adatokat, nem feltétlétlenül mondja meg, esetleg megközelítőleg. De pont ez miatt olyan értékes egy elemzés)

Ha kitűztük a célt kezdődhet a munka, de nagyon fontos hogy ismerjük a kiindulási anyagokat. Rögzíteni kell tehát a kiindulási állapotot (megcélzott kulcsszavak pozíciója).

A keresőoptimalizálás területei

Maga a keresőoptimalizálás mint folyamat 3 részre bontható,

  • Technikai >> A weboldal felépítése, tagolás, sebesség és hasonlók tartoznak ide
  • Onsite >> Lényegében a tartalom minősége, mennyisége, a belső linkelés és hasonlók.
  • Offsite >> Minden ami a weboldaltól független (ide tartozik a linképítés, a közösségi média meg ilyenek)

A mindegyik rész tovább bontható, de azzal most nem fárasztalak :).

Hogyan lehet első oldalra kerülni?

Erre nincs recept, ismerni kell az algoritmus működését, és olyan módosításokat kell végrehajtani, ami támogatja az előre jutást. Általánosan elmondható, hogy a témában releváns, sokak által hivatkozott tartalmak nagyobb szerepet kapnak a keresőben. Tehát alapmódszer lehet egy szakmai blog vezetése, amelyet elterjesztünk a közösségi médiában, és hivatkozásokat gyűjtünk más weboldalakról, blogokról annak tartalmára.

Mindezt megerősíthetjük azzal, hogy egy gyors validált kódot állítunk elő, ami a weboldalt illeti. (ez a technikai rész, ez azonban önmagában csak erősíti a már meglévő eredményeket)

Hogyan maradhatsz első oldalon?

Kulcsszava válogatja. Van ahová bekerülsz és ott is maradsz minden további munka nélkül is (esetleg évente egy felülvizsgálattal), de van ahol folyamatosan publikálni kell és erős oldalakról hivatkozásokkal megtámogatni a központi tartalmat. (Van kulcsszó ahol az első helyezést birtokló 3-400 minőségi oldalról hivatkozik, és folyamatosan bővül, ettől függetlenül a mennyiség nem egyenlő a minőséggel!

Miért érdemes keresőoptimalizálni?

A keresőoptimalizálás viszonylag költséges és időigényes folyamat, viszont az AdWords és a Facebook hirdetés sem olcsó, sőt egyre inkább drágul is. Itt találsz egy összehasonlítást a keresőoptimalizálás és az AdWords költségeiről.

Szintén érdemes megemlíteni, hogy egy AdWords kampány havi 50.000 Ft/hó hirdetési költségtől +  az AdWords szakértő díjától (kb 30.000 Ft/hó) hoz hasznot, ami alapesetben is 80.000 Ft/hó >> 960.000 Ft/év.

Ha nem teszel több pénzt az AdWords hirdetésbe megáll a forgalmad is!

Egy átlagos weboldal 200.000 Ft-ból már rangos pozíciót kaphat a keresőben akár 30-50 kulcsszóra is, és ha nem teszel bele több pénzt, a találati listán akkor is meg fogsz jelenni.

–Levél vége

Nagyjából ennyi amit fontos tudnod a keresőoptimalizálásról első körben, kezdőként. Ha jobban bele szeretnél mélyedni akkor a legjobb tipp amit adhatok az, hogy csináld!

Bennünket bármikor megtalálsz ha szükséged lenne a segítségünkre, csak nézd át webes szolgáltatásainkat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés