A keresőmarketing minden területén létfontosságú megismerni, miképpen keresik az emberek az adott szolgáltatást, terméket. Ebben nyújt segítséget a kulcsszóelemzés. Az elemzés által nyújtott eredmények nélkül tulajdonképpen nem találod meg azokat a pontokat, ahol piaci előnyt szerezhetnél.
Természetesen kulcsszókutatás nélkül is érhetsz el eredményeket, de azt inkább szerencsés véletlennek hívnám, amire egyre csekélyebb esély van. Nézzük hogyan tudod megcsinálni akár te is!
Mi a keresőmarketing célja?
Amennyiben kereső-optimalizálni szeretnél, lényegesen eltérő szempontokat kell figyelembe venni a kulcsszókutatás során. Egy hirdetési kampány kulcsszavai és a keresőoptimalizálás során hasznos kombinációk eltérőek, habár sok az átfedés a kettő között.
A keresőmarketing célja tehát összekötni a weboldalad szolgáltatásait és a célközönséged tagjaival!
Sorrend
A keresőmarketing hatékonysága nagyban függ a lépések sorrendjétől. Mindenképpen érdemes első körben a keresőoptmalizálásra koncentrálni. Hiszen egy jól optimalizált weboldal minőségi mutatója is magasabb, ami elképzelhető hogy költséghatékonyabbá teszi a hirdetési kampányod is.
Az általam ajánlott sorrend tehát (átlagos céges weboldalak esetén)
- Technikai és OnSite Keresőoptimalizálás, hogy minden pöpecül működjön
- Kulcsszókutatás, a célközönséged elérése érdekében
- Szövegírás a szükséges kulcsszavakra összpontosítva
- Ezek után jöhet az AdWords és az OffSite módszerek
Hogyan néz ki a kulcsszó-elemzés?
Az elemzéshez nagyfokú kreativitás szükségeltetik. Az eszközök száma amikből információkat nyerhetünk rendkívül magas, azonban az eszközöket érdemes jól megválogatni. A túl sok információ adott esetben károkat is okozhat.
Mennyiségekkel kapcsolatban több szoftver segítheti a munkát, azonban, mivel nagy részük becslésekkel próbál segíteni, előfordulhat hogy félrevezetnek az információk.
Eszközök
Mivel a Google a legjelentősebb kereső a környékünkön, és valószínűleg innen fog a legtöbb látogató érkezni érdemes az általa szolgáltatott adatokat rendszerezni.
A legjobb barátaid a következők lesznek:
- Google kereső
- Excel
- Google AdWords (Kulcsszótervezés)
- Google Analytics
- Search Console
Az utolsó két tétel akkor lesz hasznodra, ha már működő weboldalad van, amire vannak is keresőtalálatok. Ebben az esetben azonban fokozottan ajánlott a használatuk, hiszen a segítségükkel olyan extra információkat is nyerhetsz ami felér egy elemzéssel.
Módszerek
Különböző kulcsszóelemzési módszerek találhatóak az interneten, így ezekre külön nem térnék ki. A legfontosabb egy kulcsszókutatás során, hogy kreatívan álljunk a dologhoz. Az adatok elemzése önmagában nem fog eredményeket hozni. Egy kulcsszó lehet nagyon népszerű és könnyen megszerezhető, ha az nem releváns célközönséget céloz, kézzelfogható eredményei nem lesznek.
- Az adatelemzés során érdemes meghatározni mely mutatók eredményeire szeretnénk hagyatkozni, illetve fontos megértenünk melyik mutató mit is jelent.
- Ha találunk egy kulcsszót gondoljuk át mire gondol a keresést végző, milyen szándékkal keresi a kifejezést??
- A Google által adott adatok egy része csak közelítő érték, ne pontos adatokban, hanem nagyságrendekben gondolkodjunk
- Nagyon fontos, hogy a keresési időszakokat értelmezni tudjuk. Ismerjük fel az időszakos kulcsszavakat.
Hol találok kulcsszavakat?
A kulcsszóelemzéshez mindenképpen szükségünk lesz kulcsszólistákra. Íme néhány ötlet honnan is szerezhetünk ilyeneket:
- Google kulcsszó statisztika: Na ilyet nem fogsz találni, mivel ezt a Google nem igazán teszi publikussá, elsősorban üzleti okokból. A kulcsszavak egy részére azonban ötleteket adhatnak a Google kulcsszójavaslatai, amiket a keresési oldalak alján találhatsz
- Search Console: A keresési statisztikák jelentés megmutatja milyen kulcsszavakra voltak találatai a weboldaladnak.
- Kulcsszóötletekre szakosodott weboldalak: Több oldalt is találunk ahol gyűjtik a kulcsszavakat, különböző listákból válogathatunk a kampánynka megfelelően. Például ilyen a keyword.io.
A bejegyzészhez kapcsolódó szolgáltatások:
- Kulcsszóelemzés
- SEO Akcióterv
Ajánlatot kérhetsz a ide kattintva: