A keresőoptimalizálás szolgáltatás, hatalmas terhet emel le a válladról. Rám bízhatod a legtöbb ezzel kapcsolatos feladatot, a tartalomfejlesztéstől a SEO-ig.
Ez az elképzelhető leghatékonyabb keresőoptimalizálási stratégia, ha tovább olvasol, azt is megtudod miért!
Tipp: Ha nem érdekel a rizsa, Kérj árajánlatot itt!
A keresőoptimalizálás szolgáltatás lépései minden esetben egyediek, azonban a következő 5 lépéses sémát követik:
1. Onsite és Technikai SEO
Elsőként a webhely sebességén és a mobileszközökön való megjelenésén próbálok javítani. A tapasztalat az, hogy a webhely sebesség 99%-ban javítható. A reszponzív megjelenés azonban néha akadályokba ütközik, előfordul hogy a meglévő téma átalakítása túl bonyolult és időigényes munka. Ilyenkor a weboldal kinézetének újra elkészítése, vagy egy különálló mobilos aloldal létrehozása lehet a megoldás.
Ha a honlap szépen szerepel mobilon is, következnek az apróbb technikai részletek is, például a robots.txt, sitemap megléte, illetve a meta adatok beható vizsgálata. Persze ez folyamat sok apró részletből tevődik össze, itt csak néhány kifejezetten lényeges szempontot emeltem ki.
Tartalomkezelő rendszerek esetében, mint például a WordPress, vagy a Drupal elképzelhető, hogy megfelelő bővítmények segítségével is megoldható a feladat.
Update: A Google AMP (Accelerated Mobile Pages) is remek lehetőség lehet, mind az oldabetöltés drasztikus növelésére, mind a mobilos használhatóságra. Ezzel kapcsolatban is kereshetsz!
2. Szövegek
Elsősorban a kisebb cégek weboldalainál fordul elő, hogy az oldalon minimális a szövegek mennyisége. Ha keresőoptimalizálásra kerül a sor, akkor ez elég jelentős probléma, mivel a keresők az oldalon lévő szövegeket indexelik és az oldalon lévő szövegek tartalmából vonnak le következtetéseket, ez alapján készül el a Google találati listája.
Értelemszerűen ha nincs megfelelő mennyiségű szöveg, a GoogleBot-nak nincs mit indexelni, nem tudja értelmezni a weboldal tartalmát, ezáltal, nem fog értékelhető helyezést adni a keresőben.
Ha a fenti eset áll fenn, fel tudom azt a lehetőséget is ajánlani, hogy a weboldal profiljába illeszkedő egyedi szövegeket készítek.
Itt fontosnak érzem megemlíteni, hogy a más forrásból bemásolt tartalmak nem oldják meg a helyzetet. A keresőrobotok számon tartják hol olvastak először egy szöveget, és annak megfelelően fogják azt elbírálni rendszerükben. Ezt nyugodtan értheted úgy, hogy hiába töltöd fel az oldalt másolt szövegekkel, az csak másolatként fog megjelenni a keresőben, azaz jelentős hátrányt fog okozni.
Tipp: Gondoskodj rendszeres frissítésekről a tartalmadat illetően (vagy bízz meg vele) . Ez lehet egy blog, rendszeres elemzések, hírek stb.
3. Analitika
Talán a legfontosabb ma már, hogy tudjuk azonosítani mennyi látogatónk volt a weboldalon, illetve hogy ők milyen forrásból érkeztek. Erre szerencsére több ingyenesen használható eszköz is létezik, azonban ezek használata nem feltétlenül egyértelmű mindenkinek.
Az analitikák hatalmas adatmennyiséget szolgáltatnak a weboldal látogatóinak viselkedéséről, a megfelelő adatok elemzésével képet kaphatsz róla, mi érdekli a leendő vásárlóidat, sőt az is kiderülhet mit csináltál eddig rosszul.
Az analitikák használata az első pillanattól ajánlott, de csak a amikor a tartalom egy része már elérhető.
4. Közösségi oldalak
Keresőoptimalizálás szolgáltatás ma már nem létezhet a közösségi oldalak használata nélkül. A weboldalt érdemes összekapcsolni a hozzá tartozó Facebook oldallal, Twitter fiókkal, illetve a Google+ profillal vagy oldallal. A weboldal keresőoptimalizálása során mindenképpen érdemes ezt a lehetőséget is kihasználni, már csak azért is, mert az első időszakban a közösségi oldalak fogják a forgalom nagy részét adni.
Komplett közösségi oldalak kezelésére vonatkozó ajánlatom itt kérheted.
5. Hogyan tovább?
A keresőoptimalizálás szolgáltatás azonban többet kínál a weboldaladnak mint a felsorolt területek. Igazából a fenti lépések elvégzése után kezdődik az igazi munka.
Az eredmények eléréséhez mindenképpen szükséges a tartalmak folyamatos bővítése és a közönség megerősítése.Erre több módszer is létezik.
Az ITZen végez ügynökségi tevékenységet is, azaz segíthet a következő keresőoptimalizálás hatásait erősítő területeken:
- online hirdetések elkészítése, adminisztrációja a Facebook rendszerében,
- a friss tartalmakat írása a weboldalra
- rendszeres adatelemzés, és a legfontosabb mutatók kiemelése
- Facebook oldalak kezelése
- Linképítés, advertorial
Fontos megemlíteni, hogy a keresőoptimalizálás csak bizonyos idő elteltével érezteti a hatásait. A jelentős változások több hónap után következnek be. A napi látogatottság megnövekszik és stabilizálódik, elsősorban a keresőből való forgalomra vonatkozóan. Hogy mennyien fogják naponta látogatni az oldalt, az rendívül változó és nagyban függ a területtől. Az ITZen keresőoptimalizálás szolgáltatása elsősorban az értékes látogatókra koncentrál. Hiába látogatja oldalad naponta több ezer ember, ha nem érdekli őket a termék vagy szolgáltatás amit kínálsz számára. Fontos hogy azokat érd el akik valóban segítik az üzleted növekedését.
Ha úgy érzed van mit javítani a weboldaladon, kérj egy ingyenes elemzést: