A keresőoptimalizálás segít elérni a piacodat, sőt segít a reklámkiadások csökkentésében is. De mit gondol erről maga a Google?
Mi a Google érdeke?
A Google alapvetően egy ugyanolyan vállalkozás mint a tiéd, csak nagyobb (ha véletlenül ez nem így van azt hiszem beszélnünk kell 😉 ).
Úgy értem az alapvető szükségletei ugyanazok, profitot kell termelnie. Tekintve, hogy az óriásvállalat több üzletágban is jelentős szerepet tudhat a magáénak, jóval nagyobb összegből kell mindezt finanszíroznia.
Tudom, ilyenkor jelennek meg az olyan hozzászólások a közösségi felületeken, hogy a Google-nek bőven van pénze, és ha nem csinálnának semmit, akkor is lenne tőkéjük. De ez nem így működik, és ha így vélekedsz, talán nem neked való amiket itt leírok.
Szóval maradjunk annyiban, persze leegyszerűsítve a dolgot, hogy egy vállalkozás, cég, vállalat tőke segítségével képes megvalósítani a céljait. Ennek megfelelően a Google érdeke is ezt diktálja. Hogy eddig milyen módon jut el, az más lapra tartozik.
Miből van a Google-nek bevétele?
Hát nem a keresőoptimalizálásból. A kereső mindenki számára ingyenesen elérhető szolgáltatás, és ez valószínűleg így is fog maradni. A keresőalgoritmusok fejlesztése, az adatok tárolása ettől függetlenül komoly költségeket jelentenek a vállalatnak.
A Google egyik legjelentősebb bevételi forrása az, hogy kiadja a felületeit, (illetve más weboldal tulajdonosoktól bérelt felületeket) reklámozás céljából. Erre szolgál az AdWords.
Ha meg akarsz jelenni a keresőben egy szolgáltatással két módon teheted ezt meg:
- Keresőmotor-optimalizálás (SEO): Ez az olcsóbb, viszont jóval hosszabb út
- AdWords hirdetés: Így meg tudsz jelenni az organikus találati lista fölött, vagy alatt a hirdetéseddel.
Vajon melyiket támogatja inkább a Google?
Mit kommunikál a Google a keresőoptimalizálásról?
A keresőoptimalizálást a Google ha akarná sem tudná megakadályozni. Arról nincs nyílt információm, hogy cégen belül hogyan vélekednek a SEO-s tevékenységek ellen, azonban cselekedni csak óvatosan tudnak, hiszen a keresőoptimalizálás segíti a fő termékük, a Google kereső felértékelését.
Hiszen mit is csinálunk amikor kereső optimalizálunk? Segítünk értelmezni a keresőnek a weboldal tartalmát, és különböző jelzéseket adunk neki (pl. releváns weboldalakról, közösségekből)
De mit mond a Google?
Volt szerencsém a napokban egy előadást meghallgatni a Google egyik előadójától, ahol bemutatta az online tér jelentőségét, és a módszerek egy részét.
Az előadás kitűnő volt, aki most ismerkedik a témával, valószínűleg sokat tanulhatott belőle. Volt e szó benne a keresőoptimalizálásról? Természetesen igen, azonban megmaradt az említés szintjén. Azaz a SEO-t a Google elismeri, azonban valószínűleg nem szeretné ha túl sokan foglalkoznának vele, nyilvánvaló okokból kifolyólag.
Hogyan értelmezzük az információkat?
A Google nem gonosz! Sőt sokat tesz a társadalom fejlődéséért, de fenn kell tartania a vállalatát. Ennek köszönhetően a világ felé mindig is a nagyobb profitot hozó területeket fogja kommunikálni.
Az AdSense, AdWords programokról számos oktatóanyagot, videócsatornát képzést találhatunk. De mi a fő információforrása a SEO-s tudásanyagnak? Gyakorlatilag meg kell elégednünk egy bloggal és a YouTube csatornával. A legtöbb dolog amit tudunk a kereső algoritmusokról, a keresőtől független szakértők megfigyeléseiből származik.
AdWords vagy SEO?
Azt hiszem a kérdést el tudja bárki dönteni, és össze tudja egyeztetni a céljaival. Az AdWords pénzbe kerül, de ha a költségeid csökkenteni akarod, bizonyos SEO követelményeket kell fejlesztened, ami növelheti a keresőpozícióidat is.
Ha csak keresőoptimalizálsz, és megfelelő módszereket használsz, akkor saját rendszert építesz. Egy idő után képes lehetsz online hirdetés nélkül is piacképes maradni.
Azzal sincs baj, sőt talán az a legkifizetődőbb ha mindkettővel foglalkozol, megfelelő arányban.
Mindkét esetben találni fogsz segítséget is. Például itt!