A népszerű weboldalak sok szempont szerint hasonlítanak egymásra. A legszebb a dologban az, hogy a siker alapelvei másolhatóak, és ez igaz a weboldalak esetében is. Többet szeretnél tudni? Olvass tovább!
A cím hazudik!
A recept egyáltalán nem titkos, hiszen le van ide írva! A cím még egy dologban hazudik, hiszen nem egy hanem rögtön két receptet kap a kedves olvasó. Az első recept a lassú és tartós népszerűség útja, a másik a gyors, de kevésbé tartós módszer.
Hozzávalók a lassú, de tartó népszerűséghez
A recept hozzávalók tekintetében rendkívül egyszerű, ha megfelelő arányban vegyítjük ezeket az összetevőket, igazán élvezhető és főként minőségi weboldalt kapunk. A receptúra elképesztően egyszerű. A siker tulajdonképpen garantált, amennyiben ehhez tartjuk magunkat. A népszerű weboldalak mindegyike hasonló alapelvek mentén dolgozik.
Nézzük hát a hozzávalókat először csak felsorolásként, majd részletekbe menően is.
- Igényes munka
- Rendszeresség
- Felhasználó-központúság
- Kitartás
Igényes munka
Soha ne csapd össze a weboldalt. Alkalmazd a megfelelő szakembereket, és ésszerű határidőket szabj. Az igényes munka alapja, hogy megértsd, egy weboldal megalkotása több szakaszból áll, még a legelemibb honlap esetében is.
Az igényes munkának vonatkoznia kell a weboldal elkészítési folyamatára ugyanúgy, mint annak tartalmi elemeire. A legjobb webdizájn, a leghatékonyabb weblapmotor sem fog igazán nagy dolgokat produkálni addig míg annak tartalma igénytelen.
Az igényes tartalom előállítása ugyanúgy külön recept lehet, mint a weboldal elkészítése.
Rendszeresség
Nagyon fontos, amit sokan elfelejtenek. A nagy teljesítményt nyújtó weboldalak egyértelműen közös jellemzője a rendszeresség. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy óránként új tartalmakkal jelentkezünk, hiszen egy a fenti követelménynek megfelelő tartalom előállításához időre és befektetett munkára van szükség.
Amennyiben az ügyfeleinkkel folyamatosan kommunikálunk, történjen az a kommunikáció akár hetente egyszer, előidézzük azt a helyzetet, hogy hosszabb kimaradás után egyenesen hiányolni fogják az információinkat. Persze ennek a feltétele a további 3 szempont betartása is.
Felhasználó-központúság
Egyértelmű recept arra vonatkozóan nem létezik, mi az ami a célközönséged egyértelműen érdekelni fogja. Viszont nagyon is komoly eredményekre számíthatsz ha elemzed az ügyfeleidet. Ismerd meg őket, a szokásaikat, a hobbijukat és állíts elő olyan tartalmat a weboldaladon, ami az ő igényikre szabott, viszont összhangba hozható a céged üzenetével.
Kitartás
Ez a legfontosabb hozzávaló. Ne várd el az azonnali sikert. A tapasztalatok szerint egy weboldal az első megjelenése után kap egy kis „löketet”. Ez általában az ismerősök tevékenységeinek és az újdonság varázsának köszönhető. Sok weboldal esetében itt meg is állnak a fejlesztéssel, azonban eltelik néhány hónap és amennyiben a kommunikáció nem folyamatos szépen lassan el is feledkeznek róla.
Még abban az esetben is időre van szükség, ha rendszeresen frissítjük a weboldalt. A kitartás ahhoz kell, hogy ezekben az átmeneti időszakokban is folyamatosan és töretlenül tudj dolgozni.
A kezdeti siker nagyon is jó jele annak hogy a weboldal a népszerűségi versenyben komoly esélyekkel indul, de még ennek elmaradása esetén is minden egyes esetben siker koronázza a kitartó munkát!
Hozzávalók a gyors népszerűséghez
A gyors népszerűség sajnos ritkán tartós. Előfordulhatnak azonban olyan esetek, amikor hasznos lehet, (pl. reklámkampány, kérdőívek, tesztek).
A módszer alapja egyszerűbb, azonban jóval nagyobb odafigyelést és több munkát igényel. Az alapelvek a következők:
- Gyorsaság
- Aktualitás
- Nagy tömegeket elérő csatornák
Az eljárás magja egy mondatban leírható:
Találj egy a weboldalad szempontjából is érdekes, illetve aktuális hírt, eseményt, majd a megfelelő, lehetőleg nagy tömegeket elérő csatornákon dobd be a bombát.
Mi jellemző még a népszerű weboldalak tevékenységére?
Mindkettő receptet alkalmazni tudják. A lassú módszert időnként, vagy folyamatosan ötvözik a gyors módszerekkel. Ezek lehetővé teszik hogy fokozatosan egyre nagyobb tömegeket érjenek el.
Segítséget szeretnék!