A Blogírás kisokos A-Z-ig olyan átlátható útmutatót próbál adni ami alapján tisztázódik benned mi szükséges a blogod elindításához illetve annak működtetéséhez. A cikkben kitérünk a blog létrehozására, megvizsgálunk néhány ingyenes lehetőséget. A cikk középpontjában azonban a blogírás áll, hiszen ez jóval nagyobb feladat mint azt sokan gondolják. 

Blog létrehozása

A blog készítésének első lépése maga a felület kialakítása, ahol az írásaink publikálni fogjuk. Érdemes olyan megoldást választani, ahol lehetőségeinkhez mérten a legnagyobb beavatkozási körrel rendelkezünk.

Erre, mint később is láthatjuk, azért van szükség, mert a blog írásának legnagyobb erejét azok a spontán pillanatok adják, amikor támad egy jó ötletünk. Érdemes kihasználni ezeket a helyzetek, és törekedni kell arra, hogy ebben a pillanatban a megvalósítást minél kevesebb tényező akadályozza.

A blogírás papíron is kezdődhet

Milyen blogfelületeket léteznek?

Blogolásra alkalmas felületekben szerencsére van választék, így itt csak néhány ismertebb felülettel ismerkedünk meg. A blogolásra ugyanakkor nem biztos hogy a legjobb megoldást az ingyenes rendszerek adják.

Ha kategorizálni szeretnénk akkor a következő két terültet tudjuk meghatározni:

  1. Saját weboldalon belül létrehozott blog
  2. Blogmotorok

Saját Blog

A legésszerűbb és legnagyobb erejű megoldás. A saját weboldalunkba épített menüpont, egyrészt képes a vásárlókat, ügyféljelölteket a keresőkből az oldalunkra irányítani.

Mivel a keresőkben, főként a Google esetében egyre inkább a weboldal tartalma alapján állítják össze a találati listáikat, a keresőoptimalizálás is egyre inkább a tartalomfejlesztést veszi a folyamatok alapjául.

A saját blog készítése tehát a javasolt legjobb megoldás, azonban ebben az esetben nagyobb szükségünk lehet fejlesztő segítségére, mint a következő megoldásban. Akkor válasszuk ezt a megoldást, ha:

  • mi magunk képesek vagyunk a technikai fejlesztés kivitelezésére
  • elérhető közelségben van egy fejlesztő, aki segít a weboldal karbantartásában

Blog készítés ingyen (blogmotorok)

Egy blog.hu vagy Blogspot oldal létrehozása viszonylag sok előnnyel jár, ugyanakkor léteznek hátrányai is. Akkor javaslom a használatát, ha kapacitás és fejlesztő hiányában szeretnél elindítani egy blogot.

Itt kész felületeket kapsz, viszont a felület soha nem lesz a tiéd, csak használod azt!

ÉRdemes a szövegírást papíron kezdeni
Photo by freddie boy

A blog működtetése (blogírás)

Ha az első részen már túl vagy, azaz indítottál már egy blogot, akkor jön csak a java. Ahhoz hogy érezd a webes naplód előnyeit rendszeresen érdemes publikálnod.

Az, hogy mennyi blogbejegyzés után fogod észlelni a kereső által nyújtott forgalom előnyeit, a témakörtől is függ.

Mire kell figyelni egy blog vezetése során?

Ebbe a hibába sajnos itt az ITZen IT blogján is belleestem. Az első időszakban még nem volt teljesen tiszta előttem mennyire fontos is az egyértelmű irányvonal.

Mivel informatikusként az IT több területével is foglalkoztam már, ezért az első blogbejegyzések esetében olyan témakörök is bekerültek ami ugyan az IT Blog-ba belefér, azonban az adott terültekkel aktívan nem foglalkozik az ITZen.

Olyan témákra gondolj mint a jelszókezelés, a számítógép tárterületének hatékony felhasználása. Az igazság az, hogy ezek az anyagok túlzottan jól sikerültek, és az organikus forgalom jelentős része ezekre a céloldalakra érkezik, hozva időnként olyan megkereséseket, amelyek nem tartoznak a profilunkba.

De miről írj?

Tartsd be a következő pontokat és garantálom hogy sikeres leszel:

  • A Te blogodon írj arról amit csinálsz, ami érdekel, ami a te nézőpontodból közelíti meg a témákat
  • Írj a céged tevékenységéről, termékeiről. Ezen belül lehetsz kreatív, de figyelj arra hogy a célközönségednek szóljanak a cikkeid (Ehhez segíthet egy részletes kulcsszóelemzés)
  • Írhatsz a céged fejlődéséről, a fontosabb eseményekről amelyet a már meglévő ügyfeleid fognak elsősorban olvasni

Segítség blogíráshoz

Egy blogbejegyzés megírása elképesztően egyszerű feladat. De csak akkor ha megfelelően inspirált vagy és tudod mit is csinálsz.

Profi bloggerré szeretnél válni?

A szövegírás napjainkban nagyon keresett műfaj. Sok a jó szövegíró, viszont sok a szövegírást igénylő weboldal tulajdonos is.

Egy jól fizetett, minőséget adó szövegíró valószínűleg képes levenni a terhet a válladról, viszont azt is vedd figyelembe hogy a blog vezetéséhez rendszeres megoldásra van szükséged, és munkád így is lesz vele.

A szövegíró ugyanakkor a saját szakterületed nem fogja jobban érteni mint te. Ha igazán hiteles akarsz lenni, akkor érdemes tehát magadnak írni a szövegeket.

Létezik rendszerezett tudásanyag a témában, amit bátran merek ajánlani. Egyszeri befektetéssel megkaphatod azt a lökést, ami után már nem kell szövegírókat keresned, mindössze le kell ülnöd hetente 1-2 órára és foglalkoznod a blogoddal.

 

Nézd meg közelebbről

 

Az inspiráció szerepe

Ahhoz, hogy igazán értékes anyagokat tudj adni az ügyfeleidnek fontos hogy TE magad érezd hogy most értéket adsz át. Ehhez azonban inspiráltnak érdemes lenned. A szövegírás nem feltétlenül munka, lehet az élvezet is.

Hogy pontosan honnan szerzed az inspirációt, azt már neked kell kitalálnod, hiszen különbözőek vagyunk. Nekem például a következők segítenek:

  • Rendkívül sokat olvasok, sokféle témában. Néha pont egy összefüggés megismerése az, ami lendületet ad a szövegíráshoz.
  • Néha ne csinálj semmit. Gyűjtsd össze a szükséges anyagokat, vázold fel a struktúrát aztán adj magadnak pár percet, (relaxálj, pakolássz valamit a konyhában stb.), és csak ezután kezdd el az írást
  • Néha írj csak magadnak. Írd ki magadból a frusztrációkat a bizonytalanságot, aztán ha gondolod semmisítsd meg az írást (vagy ha haladó vagy publikáld valahol 😉

Saját magam megfigyelése alapján azt mondhatom, hogy ha inspirált vagyok akkor jóval nagyobb a termelékenységem (ami talán nem annyira meglepő). Biztos lehetsz benne hogy ez rád is igaz:

Tegyük fel egy 500 szavas cikk megírása a célom egy adott témában:

  • Ha nincs igazán kedvem hozzá, vagy nem érzem a lendületet, 1-1,5 óra mire összehozom
  • Ha inspirált vagyok és érdeklődöm a téma iránt akkor ugyanez fél óra (a rekordom 20 perc egyébként)

 

Blogírás csekklista

Ha most indítod a céges blogodat, javaslom a következő csekklistát:

  1. Fogalmazd meg mi lesz a blog központi témája
  2. Készítsd el az első blogbejegyzést
  3. Indítsd el a blogot
  4. Fejleszd magad szövegírás terén (például ezzel az anyaggal)
  5. Írj még egy blogbejegyzést
  6. Térj vissza a 4. pontra!

Tehát nem kell rögtön a technikai problémákkal foglalkozni. Sokszor fordul elő az, hogy egy bizonyos blog vagy magazin menüpont létrehozását kéri az ügyfél. Ezeknek a menüpontoknak többnyire az a sorsuk, hogy üresen maradnak, mert mikor fel kellene tölteni az információkat akkor derül ki hogy ezzel igazából nem is akar az ügyfél foglalkozni.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés