A kérdés költői, hiszen a SEO a keresőmarketing része. De a keresőmarketing minek a része? Mi ez egyáltalán?

Mi az a keresőmarketing?

A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) olyan marketingeszközök összességét jelenti amelyekkel a keresőrendszerekből tudunk látogatókat csábítani a weboldalunkra.

 

A keresőmarketing típusai

Alapvetően kétféle eszközre érdemes bontani a tevékenységek körét:

  1. Fizetett eszközök: Tipikusan ilyen a Google AdWords, ami a Google saját hirdetési felülete. Fontos megjegyezni, hogy ezzel keresőpozíciót nem vásárolhatunk, hanem mint bármelyik más hirdetési rendszerben hirdetési pozíciót.(ami ugyan a találati lista előtt is megjelenhet, de ettől még nem képezi részét annak)
  2. Ingyenes eszközök: Az ingyenes megnevezés kicsit becsapós, hiszen csak annyit fed, hogy a kereső felé nem fizetsz a megjelenésért pénzt. A fő módszere a keresőoptimalizálás (SEO), de sok kreatív technikai is idesorolható (mint a szövegírás)

Milyen módszert érdemes használni?

Attól függen hogy szeretnél e hirdetni, vagy nem változik a válasz a kérdésre, de nem biztos hogy erre számítasz.

Ha nem szeretnél hirdetni

akkor használd az ingyenes eszközöket, azaz kereső-optimalizálj. Ne hidd azonban hogy a keresőoptimalizálás egyszerű, és főként hogy gyorsan letudhatod. A keresőoptimalizálás időigényes és főként tudást igénylő folyamat.

Nem állítom hogy kezdőként nem lehet eredményeket elérni, mivel én is kezdőként kezdtem, de valóban sok idő kellett ahhoz mire megértettem teljes egészében hogyan is működik ez az egész.

A keresőoptimalizálás mellett persze használhatsz más módszereket is, mint a tartalommarketing, azonban ehhez sem árt a SEO-s tudás.

Ha szeretnél hirdetni

akkor használd az ingyenes és a fizetős eszközöket is. Keresőoptimalizálj azért hogy alacsonyabbak legyenek a hirdetési költségeid.

Mert azok lesznek. A Google AdWords számított kattintás utáni díjait nagy mértékben befolyásolja, hogy az adott kulcsszóra milyen pozícióban helyezkedsz el a találati listákon. Ezáltal ha a SEO-ra is ráerősítesz, több pénzed lesz utána hirdetésre.

 

Tudod mit? Bízd rám a keresőoptimalizálást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés