Tudom hogy szeretnél megbízni valakit, hogy írja meg a szövegeket a weboldaladra, vagy a blogodra. Sőt szerintem azt is tudom mi akadályoz abban hogy megtedd. Nem tudod mi történik azután, hogy kiadtad a szövegírást, eddig!
Az ITZennél a webfejlesztés és keresőoptimalizálás mellett már a kezdetek kezdetén is foglalkoztunk szövegírással, ügyfeleink elégedettségének köszönhetően pedig egyre több ilyen megbízással keresnek meg minket.
Egy szövegírási megbízás teljesítése azonban nem csak a szöveg megírásával telik. Megpróbáltuk leképezni azt mi is történik, miután megkeresel.
Megkeresés és árajánlat
Amikor megkeresel minket, lehet hogy nincs pontos elképzelésed arról, hogy mit is szeretnél; gyakran csak egy témát vagy egy kulcsszót nevezel meg, illetve egy-két forrást. Fontos lenne, a hatékonyabb munkavégzés szempontjából, hogy tudjuk a következő részleteket.
- milyen hosszú legyen a cikk?
- milyen stílusú?
- mennyire legyen mély szakmai szempontból?
Ha ezek a kérdések tisztázódtak, kapni fogsz egy projektárat, ami a valószínűsíthető munkamennyiséggel lesz összhangban. A fenti kérdések mindegyike befolyással lesz az ajánlott árra.
Ha kulcsszóelemzésre is szükséged lesz
Ha egy téma áll csak rendelkezésünkre, akkor különböző szoftverek segítségével kulcsszóelemzéseket készítünk. Ezeknek a listáknak az a célja, hogy meghatározzuk velük a leginkább aktuális és legoptimálisabban kihasználható kulcsszavakat, amelyek segítségével a keresőben is jól szerepelhetnek majd a kész anyagok, illetve forgalmat is generálhatnak majd számodra.
Egy kulcsszó esetében leginkább két dolgot szoktunk figyelembe venni:
- Mennyire népszerű egy kifejezés, illetve mennyire lesz az számodra hasznos
- A kompetitív jellegét, azaz mennyire lesz nehéz az adott kulcsszóval jó helyezést elérni a keresőben.
Ha elkészül ez a lista, akkor kiválasztjuk belőle a legjobb kifejezéseket számodra, hogy ki tudd választani belőle a számodra legfontosabbakat, amelyekre aztán alapozni fogjuk a cikkeket.
Ha kéred konkrét címajánlatokat is írunk, mivel ennél a szakasznál vannak elképzeléseink a cikkek kapcsán.
Az elfogadást követően jön a szövegírás
Amint tisztázódtak a részletek, kezdődik maga a szövegírás, amit 6 lépésre bontunk:
- Felmérjük, hogy szövegíróink közül kinek/kiknek közeli az adott téma, aztán kiosztjuk a feladatokat. Itt határozzuk meg az ütemtervet, a határidőket is.
- Az anyaggyűjtés során megismerkedünk a témákkal és felkutatjuk a lehető legjobb forrásokat, illetve szükség esetén részleges fordításokat is végzünk.
- A felkészülési idő alatt passzívan foglalkozunk a témával, egyeztetünk, kérdezünk – válaszolunk. Ez néhány órától kezdve akár 24 óráig terjedő időszak is lehet. Egyszerűbb megbízások esetén kisebb intervallumot jelent, viszont nagyobb lélegzetű projektek esetén érnie kell a gondolatoknak!
- A vázlatkészítés néha megtörténik az anyaggyűjtés alatt, de általában külön folyamatként tekintünk rá. Rendkívül fontos időt szánni rá, hiszen a jó cikk alapja a jó szerkezet, a strukturált gondolkodásmódnak köszönhetően pedig sokkal gyorsabban, hatékonyabban tudunk írni.
- A szövegírás során formába öntjük a gondolatainkat.
- Ezt követően jöhet a ellenőrzés és javítás. A nyers szöveget gyakran szellősebbé kell tenni, néha változtatni kell a struktúráján és természetesen előfordulnak helyesírási hibák is, amelyektől meg kell szabadulni.
Jóváhagyás
Miután elkészült a szöveg, jóvá kell azt hagynod azt. Érdemes átfutni az írást, megvizsgálni összhangban van e a kommunikációddal, a céljaiddal.
Mi szívesen fogadjuk a kritikát, azonban el kell fogadnod hogy a legtöbb esetben (és ha gyakorlott szövegíró vagy akkor ez a rész rád nem vonatkozik), jobban tudjuk mire jön a látogató, főként akkor ha azt szeretnéd a keresőből jöjjön.
Végül egy találós kérdés!
Mit gondolsz milyen adatok vannak a bejegyzés tetején található képen? A válaszokat hozzászólás formájában várjuk.