Tényleg nehéz A Google keresőben előre kerülni?

A Google keresőben előre kerülni nem nehéz. Legalábbis akkor ha megfelelő módszerrel próbálkozol. Ha a nagy kulcsszavakra hajtasz nehéz dolgod lesz, ha van benne egy kis csibészség, akkor egészen könnyű dolgod lesz.

Nem állítom hogy amiket itt leírok azt bárkinek egyszerű megvalósítani. Bizonyos szintű tapasztalat szükséges ahhoz hogy alkalmazni tudd az itt leírtakat. Persze kapsz néhány kapaszkodót is, így akár kezdőként is kipróbálhatod magad.

Mi határozza meg egy kulcsszó esetében a nehézséget?

Ha a célod hogy olyan nagy forgalmú kifejezések találati listáit urald mint a duguláselhárítás, keresőoptimalizálás vagy a klímaszerelés, nem vagy könnyű helyzetben. A legtöbb jól menő üzletág fő kifejezése kemény dió lesz.

Vagy TE a weboldaladdal, aki saját maga, esetleg az online marketinges kolléga segítségével próbál érvényesülni a hirdetések, a közösségi médiában betöltendő kommunikáció és a keresőoptimalizálás között.

Meg vannak azok a versenytársaid, akik komplett ügynökségekkel dolgoznak együtt, ahol a keresőoptimalizálással foglalkozó account nem egy önálló SEO expert, hanem egy SEO-s projektmenedzser, aki szövegírókkal, linképítőkkel, fejlesztőkkel áll kapcsolatban egy olyan csapatban aki mindenki a saját kompetenciái csúcsán áll. Ok, ez így elég utópisztikus, de az a helyzet hogy nem áll annyira távol a valóságtól.

Ki fog győzni? Az aki mindenhez ért picit, vagy az akinek megfelelő erőforrások állnak a rendelkezésére? Ezt értsd úgy, hogy a képzeletbeli ellenfeled szert tett 43 látogatott weboldalról hivatkozásokra, több száz oldalnyi tartalma van, és ezek mellett aktívan hirdet a Google és a Facebook rendszereiben, meg aktív a közösségi felületek nagy részén is. (Valós adatok)

Ja és mindezt összehangoltan.

Ha nem állnak rendelkezésedre megfelelő erőforrások (pénz és szaktudás). Ezen a téren nem valószínű hogy érvényesülni tudsz.

Ne csüggedj azonban, van más megoldás is.

Milyen kulcsszavakat érdemes megcélozni?

Azt tehát tisztáztuk, hogy a nagy kihívást jelentő kulcsszavakat nehéz megcélozni. Ez azonban nem azt jelenti hogy egyáltalán nincs esélyed a Google keresőben előre kerülni. Sőt, ha okosan csinálod, hiába a nagy erőforrás a másik oldalon, piaci előnyre tehetsz szert.

Keress olyan kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak a témához. Válaszolj a kérdésekre, amiket a Google-be beírnak. Nehéz előre jutni a keresőben a klímaszerelés kifejezésre, viszont ha te egy bizonyos típusú készüléket jól ismersz, mert mondjuk azzal dolgozol, ne félj mesélni róla a weboldaladon.

A készüléktípusokra ugyan jóval alacsonyabbak a kereési volumenek, de téged ne ez érdekeljen. Egy szaftos blogbejegyzésben akár véletlenszerűen is belelőhetsz a tutiba. Arról meg nem is beszélve, hogy te aki a vállalkozásod vezeted, olyan tudás birtokában vagy, amit az ügyfeleid keresnek.

Csak ki kell találnod mit keresnek, és válaszokat kell adnod nekik.

Jöjjön a gyakorlat

Hogyan fogod tehát megállapítani egy kulcsszóról hogy mennyire lesz vele nehéz dolgod? Egyszerűen keress rá, nézd meg mennyi, és milyen minőségű találat van a Google keresőjében. Ha általános kulcsszavakat használsz akkor nagy eséllyel olyan weboldalakat fogsz az első oldalakon látni akik jelentős SEO támogatást kapnak. Nézd meg tehát az első néhány találatot (a Wikipédiát kihagyhatod), és próbáld megérteni miért vannak első oldalon.

Használd a speciális keresési módszereket, hogy részletesen fel tudd térképezni a weboldalakat. Mennyi indexelt oldala van, van e rajta blog, milyen gyakran kerülnek ki új tartalmak, kik és milyen módon hivatkoznak a rájuk stb. Minden eset más egy kicsit, de ha foglalkozol vele rövid úton meg fogod találni a receptet.

Ha úgy ítéled meg egy kulcsszó túl nehéz keress alternatívákat (például a Google ajánlásai vagy a fentebb linkelt kulcsszókereső szoftverek segítségével.

Összefoglalás

Tehát a Google keresőben előre kerülni nem hogy nem nehéz, egyenesen gyerekjáték. Ha minden igaz, olyan módszert tudtam neked mutatni, aminek a segítségével akár kezdőként is sikeres lehetsz a Google, a Bing vagy más keresőben. Ne feledd a folyamatos munka mindig megtérül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés