A Pinterest egyes vélemények szerint nem generál eladásokat a magyar piacon, mások szerint meg elképesztően hatékony eszköz. Ennek nehéz addig utánajárni, amíg nem próbáltuk ki a saját vállalkozásunkban, de mégis megpróbálok néhány támpontot adni.
Hogyan használd a Pinterest-et ha webáruházad van?
A Pinterest esetében 2 fióktípust tudunk megkülönböztetni. Léteznek a Személyes profilok és az Üzleti fiókok.
Nyilvánvaló hogy az Üzleti fiókkal érdemes indulnod, hiszen itt hirdethetsz, illetve a közönségedről analitikákat is látni fogsz.
Tippek az üzleti fiók alapbeállításaihoz:
- A beállítások menüpontban igényeld meg más felületeid hozzáféréseit. Az üzleti profilt összecsatolhatod a weboldaladdal, Instagram és YouTube csatornáddal is. (A webhely igényléséhez egy igazoló fájlt kell majd feltöltened a tárhelyedre)
- Automatikus közzététel– A weboldalad egy RSS csatornájával is összekapcsolhatod a Pinterest profilod. Miért jó ez? Ha például webáruházad van, készíthetsz RSS feed-et az egyik kategóriád termékeiből, amelyek automatikusan felkerülnek egy általad választott Táblára. Ergo van egy extra, nagy elérésű felületed.
A te célcsoportod is használja a Pinterestet?
Erről viszonylag könnyedén meggyőződhetsz. A Pinterest ugyanis jelenleg megosztja velünk a felhasználók globális információhalmazát. Ezt te magad is letöltheted az Analitika >> Közönséginformációk menüpontból csv formájában.
Ha nem vagy egy adatbányás, vagy nem tudod mi az a CSV, akkor a kedvedért ide elrejtettem egy kivontatot a 2019, Július végi adatokból.
A következő információkat találod meg benne:
- Kategóriák és érdeklődési területek népszerűsége(közel 1000 érdeklődési területtel)
- Felhasználók neme, életkora (70%-ban nők, Az életkorral fordított arányosságban áll a felhasználók száma)
- Legnagyobb felhasználói táborok város szerint (Magyar város nincs rajta)
- Milyen eszközről használják a Pinterest-et (Android és iPhone fej fej mellett)
Pinterest tippek 2. felvonás – Népszerű kategóriák
A Pinterest felhasználói tábora 250.000.000 felhasználót számlál világszerte. Sajnos a lokális, magyar célközönségre szűrt adatokat nem sikerült összehozni, így a kategóriák az összes felhasználóra értendők. Néhány általunk üzemeltetett Pinterest profil esetében egyébként nagyon hasonlít.
Ezen a kimutatáson egy alacsonyabb felhasználószámú oldal felhasználóinak megoszlása látható, összevetve a globális adatokkal. (Mi vagyunk a kékek)
Nézzük tehát a TOP 3 kategóriát:
- Lakberendezés: A felhasználói tábor 74%-a érdeklődik a téma iránt. A legnépszerűbb érdeklődési körök a kiegészítők és az díszítés
- Oktatás: Szintén nagyon népszerűek az oktatással kapcsolatos posztok, itt elsősorban infografikákra, kreatív tanulási technikák bemutatásáról van szó elsősorban.
- DIY(Do-It-Yourself): A Csináld magad témakörében 120 érdeklődési területet különböztet meg a statisztika. Az esküvőtől a virágkötészeten át a fentebb említett lakberendezési tárgyakig.
A fenti kategóriák kreatív felhasználása rengeteg új felhasználót hozhat a webáruházadba. Nem feltétlenül az eladásaid fognak innen származni, hanem mint forgalomszerzési csatornára kell gondolni a Pinterest esetében.
Hogyan használhatod fel a fenti 3 kategóriát?
- Ha mutatós fali díszeket árulsz, mutasd meg hogyan néznek ki a helyükön (azaz fotózd le a szobafalon)
- Ha online képzésekkel foglalkozol, készíts összefoglaló infógrafikát a képzési anyagokból
- A DIY kategória valószínűleg neked is eszedbe jutott, mutasd meg, hogyan lehet felhasználni a termékeid kreatív módon.
A Pinterest és a keresőoptimalizálás
A Pinterest keresőoptimalizálásra gyakorolt hatását még vizsgáljuk, de eddig nagyon is pozitívak a tapasztalataink. A profilba ágyazott igazolt link ugyan nofollow, viszont a pinekhez rendelt hivatkozások jól működnek.
Azoknál a projekteknél, ahol van Pinterest fiók, jellemzően jobbak a számok. Tehát javasolt keresőoptimalizálási célzattal Pinterest fiókot létrehozni. Viszont a szép eredményekhez szükség van arra is, hogy megfelelően ki legyenek töltve a képek címkéi, ha csak lehet írjunk hozzá leírást is.