Pinterest Online marketing Tippek webáruházaknak

A Pinterest egyes vélemények szerint nem generál eladásokat a magyar piacon, mások szerint meg elképesztően hatékony eszköz. Ennek nehéz addig utánajárni, amíg nem próbáltuk ki a saját vállalkozásunkban, de mégis megpróbálok néhány támpontot adni.

Hogyan használd a Pinterest-et ha webáruházad van?

A Pinterest esetében 2 fióktípust tudunk megkülönböztetni. Léteznek a Személyes profilok és az Üzleti fiókok.

Nyilvánvaló hogy az Üzleti fiókkal érdemes indulnod, hiszen itt hirdethetsz, illetve a közönségedről analitikákat is látni fogsz.

Tippek az üzleti fiók alapbeállításaihoz:

  • A beállítások menüpontban igényeld meg más felületeid hozzáféréseit. Az üzleti profilt összecsatolhatod a weboldaladdal, Instagram és YouTube csatornáddal is. (A webhely igényléséhez egy igazoló fájlt kell majd feltöltened a tárhelyedre)
  • Automatikus közzététel– A weboldalad egy RSS csatornájával is összekapcsolhatod a Pinterest profilod. Miért jó ez? Ha például webáruházad van, készíthetsz RSS feed-et az egyik kategóriád termékeiből, amelyek automatikusan felkerülnek egy általad választott Táblára. Ergo van egy extra, nagy elérésű felületed.

A te célcsoportod is használja a Pinterestet?

Erről viszonylag könnyedén meggyőződhetsz. A Pinterest ugyanis jelenleg megosztja velünk a felhasználók globális információhalmazát. Ezt te magad is letöltheted az Analitika >> Közönséginformációk menüpontból csv formájában.

Ha nem vagy egy adatbányás, vagy nem tudod mi az a CSV, akkor a kedvedért ide elrejtettem egy kivontatot a 2019, Július végi adatokból.

A következő információkat találod meg benne:

  • Kategóriák és érdeklődési területek népszerűsége(közel 1000 érdeklődési területtel)
  • Felhasználók neme, életkora (70%-ban nők, Az életkorral fordított arányosságban áll a felhasználók száma)
  • Legnagyobb felhasználói táborok város szerint (Magyar város nincs rajta)
  • Milyen eszközről használják a Pinterest-et (Android és iPhone fej fej mellett)

Pinterest tippek 2. felvonás – Népszerű kategóriák

A Pinterest felhasználói tábora 250.000.000 felhasználót számlál világszerte. Sajnos a lokális, magyar célközönségre szűrt adatokat nem sikerült összehozni, így a kategóriák az összes felhasználóra értendők. Néhány általunk üzemeltetett Pinterest profil esetében egyébként nagyon hasonlít.

Ezen a kimutatáson egy alacsonyabb felhasználószámú oldal felhasználóinak megoszlása látható, összevetve a globális adatokkal. (Mi vagyunk a kékek)

A Pinterest globális felhasználóinka megoszlása nem és életkor szerint. Összevetve egy PInterest profil adataival. A kékek vagyunk mi.

Nézzük tehát a TOP 3 kategóriát:

  1. Lakberendezés: A felhasználói tábor 74%-a érdeklődik a téma iránt. A legnépszerűbb érdeklődési körök a kiegészítők és az díszítés
  2. Oktatás: Szintén nagyon népszerűek az oktatással kapcsolatos posztok, itt elsősorban infografikákra, kreatív tanulási technikák bemutatásáról van szó elsősorban.
  3. DIY(Do-It-Yourself): A Csináld magad témakörében 120 érdeklődési területet különböztet meg a statisztika. Az esküvőtől a virágkötészeten át a fentebb említett lakberendezési tárgyakig.

A fenti kategóriák kreatív felhasználása rengeteg új felhasználót hozhat a webáruházadba. Nem feltétlenül az eladásaid fognak innen származni, hanem mint forgalomszerzési csatornára kell gondolni a Pinterest esetében.

Hogyan használhatod fel a fenti 3 kategóriát?

  1. Ha mutatós fali díszeket árulsz, mutasd meg hogyan néznek ki a helyükön (azaz fotózd le a szobafalon)
  2. Ha online képzésekkel foglalkozol, készíts összefoglaló infógrafikát a képzési anyagokból
  3. A DIY kategória valószínűleg neked is eszedbe jutott, mutasd meg, hogyan lehet felhasználni a termékeid kreatív módon.

A Pinterest és a keresőoptimalizálás

A Pinterest keresőoptimalizálásra gyakorolt hatását még vizsgáljuk, de eddig nagyon is pozitívak a tapasztalataink. A profilba ágyazott igazolt link ugyan nofollow, viszont a pinekhez rendelt hivatkozások jól működnek.

Azoknál a projekteknél, ahol van Pinterest fiók, jellemzően jobbak a számok. Tehát javasolt keresőoptimalizálási célzattal Pinterest fiókot létrehozni. Viszont a szép eredményekhez szükség van arra is, hogy megfelelően ki legyenek töltve a képek címkéi, ha csak lehet írjunk hozzá leírást is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés