Márkaépítés támogatása keresőoptimalizálással

A közelmúltban olvastam arról, hogy a keresőoptimalizálás nem való márkaépítésre. Ezzel a kijelentéssel azonban csak részben tudok egyetérteni. A márkaépítés összetett feladat, amiben a keresőoptimalizálás igenis sokat tud segíteni.

Szögezzük le, a márkaépítés galaxisának csak egy bolygóközi állomása lehet a SEO. Nem javaslom hogy csak erre alapozva építsd fel a marketing stratégiád.

Miért is tennéd?

Sok hatékonyabb és mérhetőbb csatorna is létezik erre a célra. Ott a Facebook, az Instagram, a hirdetések a PR megjelenések és még sorolhatnám.

A keresőoptimalizálás azonban egy olyan löketet képes adni amire nem is gondolnál.

Folyamatos és ingyenes megjelenést a célközönségednél

Persze ennek a kivitelezéséhez nélkülözhetetlen egy rendes terv, viszont hosszú távú előnyökkel kecsegtet.

Nézzük a módszer lényegét

A Google keresőjének működését elképzelhetjük egy érrendszerként, ami összefut, szerteágazik, beszűkül, kitágul. Szükség van azonban a szívre ahhoz hogy jól működjön.

Meg kell hát találnunk a szívet. Azaz azokat a pontokat amik megmozgatják a célközönségünket. Nyilvánvalóan ha márkát építesz, tisztában vagy vele, kikkel is szeretnéd megismertetni a márkádat. (Ugye?)

A SEO minden területén léteznek úgynevezett long-tail kulcsszavak. Azaz könnyen célozható kifejezések, melyekkel könnyedén a találati lista első oldalára kerülhetsz.

Jelen esetben arra sincs szükséged, hogy a kifejezések üzletszerzésre alkalmasak legyenek. A lényeg csak annyi hogy minél többször meg tudjanak jelenni a keresőben.

Bizonyára hallottál már a marketing 7-es szabályáról, tehát arról hogy legalább 7 alkalommal kell találkozni a vevődnek a márkáddal ahhoz hogy vásároljon tőled.

Hogyan tudod ezt elérni? Ha az érdeklődési körébe tartozó témákkal kapcsolatos kifejezéseknél látni fogja a márkaneved. Ha jól célzol, elképzelhető hogy jóval többször találkozik a neveddel a keresőben, mire el is jut a weboldaladra.

Tehát, mint látod nem feltétlenül a keresőforgalomból lesz konkrétan vásárlásod, de hatékonyan támogatni fogja azt a kereső.

Tegyük fel, hogy egy jól felépített blogod van, ahol a megfelelő témákkal kapcsolatosan írsz cikkeket. Előfordulhat hogy több 100.000 megjelenésed lesz csak a keresőben, mindenféle releváns témában. A weboldalad ajánlószövegeiben pedig ott szerepel a márkaneved.

A márkaépítés lépései

  1. Kulcsszókutatás

    Ismerd meg a piacod. Keresd meg azokat a kulcsszavakat, amikre a potenciális vevőd keresnek. Ebben az esetben sem biztos hogy a magas keresési volumen lesz a megfelelő, koncentrálj a nehézségi fok és a volumen összhangjára.

  2. Készíts tartalmat

    Írhatsz blogbejegyzést, készíthetsz termékleírást, a lényeg hogy jelölj ki egy adott landoló oldalt, amit a Google is alkalmasnak talál arra, hogy megmutassa majd az embereknek.

  3. Szerepeltesd a márkaneved a meta adatok között

    A keresőben 2 fő eszközöd van erre a célra. A Title tag és a Meta leírás. Illeszd a márkaneved akár a Title tag végére.

  4. Optimalizáld az oldalt

    Indexeltesd az oldalt. Tehát keresőoptimalizálj.

Tippek SEO alapú márkaépítéshez

Van még néhány húzás, amivel viszonylag egyszerűen tudod terjeszteni a márkaneved:

  • Használd a Title tagodban a márkaneved, akár minden egyes oldal esetében. Előfordulhat ugyanis, hogy olyan kulcsszavakra is megjelensz, amikről nem is feltétlenül tudsz. Így azonban sokszorozod az esélyét.
  • Vadász alacsony volumenű kifejezésekre. Ezekre jellemzően kevesebben versenyeznek, azaz könnyebb bejutni az első oldalra.
  • Blogolj. Biztos hallottad már, de azt is tudod miért jó? Egy 50 bejegyzéses átlagos blog kulcsszókészlete akár 500 fölött is lehet. Ez 500 lehetséges csatorna, ahol találkozhatnak veled az ügyfeleid. Ha folyamatosan blogolsz, olyan lesz a márkádat erősítő közönség mint a jénai üveg. (állja majd a tüzet)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés