A keresőoptimalizált honlapok rejtélye azóta foglalkoztatja az emberiséget….mióta létezik a fogalom. Ok, nem megyünk vissza a múmiákig, sőt történeti áttekintésre sem kell számítanod. Ezek puszta tények, amikről egy SEO központú vállalkozásnak egyszerűen tudnia kell.
Irgalmatlan sok munka egy weboldal keresőoptimalizálása. Egy értékes keresőpozícióért rendesen meg kell dolgozni. A legtöbben ott rontják el, hogy nagy lendülettel nekifognak aztán majd lesz valami. Nem állítom hogy ez nem működhet egy darabig, de az értékes kulcsszavak egyik jellegzetessége hogy verseny van rá. Jelentős verseny. Előbb utóbb egy konkurensed be fog előzni.
Tudnod kell mit csinálsz. Rengeteg írást találhatsz az interneten a keresőoptimalizálásról. Mégsem leszel önmagában attól profi SEO-s hogy elolvasod a cikkeket. Ettől a ciktől se várj csodát. A Google keresőalgoritmusának nincsenek kőbe vésett szabályai. Inkább elveket követ. Tehát felesleges azt keresned, hogy hány százalék közé kell esnie a kulcsszósűrűségnek a keresőoptimalizált weboldalakon. Neki kell fogni, sokat kell tapasztalni, meg tanulni. Tehát….
Zéró esélyed lesz ha nem tanulsz folyamatosan. A keresőoptimalizált honlapok igénylik a technológia, a marketing, az adatelemzés, az analitika és még jó néhány szakterület használatát. Ismerned, alkalmaznod kell mindent ami az utadba kerül. Korábban a LinkedIn-en kicsit részletesebben is kifejtettem hogy nemzetközi szinten, a nagyobb cégek milyen hatalmas erőforrásokat biztosítanak a SEO szakembereik számára. Ha egy ilyennel versenyzel rendesen fel kell tűrni a gatyaszárat.
El kell engedned az eddigi meggyőződéseid. A keresőoptimalizálás az egyik legkimerítőbb munka hosszú távon. Mármint akkor, ha erőből csinálod. Inkább legyél kreatív! Nem a sok munka hoz eredményt, hanem az eredményes munka hoz sok konverziót. Kísérletezz, próbálj értéket teremteni, szolgáld a látogatóid. Vannak kötelező jellegű feladatok, például készíts meta leírást, végezz kulcsszóelemzést, legyen jó a tartalmad, de ugyanakkor kicsit másnak, jobbnak is kell lenned mint azok akik a találati lista első oldalait bitorolják helyetted.
Nagyon kitartónak és türelmesnek kell lenned. Előfordul hogy egy feladat elvégzése után csak hetek/hónap elteltével jelenik meg az eredmény. Sőt az is előfordulhat hogy az eredmény annyira jelentéktelen lesz hogy nem is észleled az üzleti gyakorlatban. Szóval alapvetően ne azt keresd mi a keresőoptimalizált honlapok titka. Nincs titok, következetes munkára, átgondolt stratégiára lesz szükséged.