17 apró teendő a sikeres weboldal optimalizálásért

Rengeteg apró dolgot tehetsz meg azért, hogy a weboldalad kereső-optimalizálttá váljon. Ide összegyűjtöttem 17 apró teendőt, amik a Kaizen szemléletű weboldal optimalizálás eszköztáraként is felfoghatóak.

Mi az a Kaizen?

A kaizen lényege a folyamatos fejlődés. Olyan esetenként apró lépésekről beszélünk, amelyek hatása egy idő után összeadódik. A Kaizen-ről itt olvashatsz bővebben.

Weboldal optimalizálás a gyakorlatban

Jó néhány könyvet ölelne fel, ha valaki megpróbálná azt a tudásanyagot elsajátítani, amit a keresőoptimalizálásról csak 1 napon belül publikálnak a világon. Rendkívül összetett sportról beszélünk, ahol mindennek jelentősége van. Igen mindennek, de ez csapda.

Van ugyanis olyan apróság, ami hatalmas hatással van egy kulcsszó pozíciójára. Illetve van olyan nagymértékű feladat is, ami meg minimálisan.

A keresőoptimalizálás lényege, hogy megtaláld az összhangot, és a lehető legkevesebb energiabefektetéssel bíró, de a legnagyobb eredményeket hozó feladatokat találd meg. A most következő lista néhány pontja is arról szól, hogy milyen módon ismerd meg a piacod.

Fontos a weboldal sebesség?

A keresőoptimalizálás szempontjából inkább közvetett hatása van az oldalbetöltési sebességnek. Ha nem tart 10 másodpercnél hosszabb ideig egy oldalad betöltése, akkor valószínűleg nem éri majd negatív hatás a weboldalad, azonban a weboldal sebesség optimalizálása tipikusan nem csak SEO-t érintő kérdés.

A válaszom tehát az, hogy igen, fontos a weboldal sebesség, azonban most nem erre a problémára koncentrálunk.

17 napos weboldal optimalizálás program

Igen, a 17 pont akkor lesz igazán hatásos, ha a felgyülemlett tudást hagyod kicsit „érni” a fejedben, mondjuk alszol rá egyet, és úgy teszed meg a következő lépést.

Szükséges idő: 17 nap.

A lépéseket igazából 1 napon belül is végig tudod csinálni, illetve ha már haladóbb vagy a témában, akkor tedd ezt meg nyugodtan. A lényeg hogy egyszerre annyit haladj amennyit érdemben tudsz!

  1. Gyűjts adatokat

    Állítsd be a Google Search Console-t a weboldaladhoz. Ha már beállítottad korábban akkor tedd könnyen elérhetővé, sokat fogsz vele dolgozni.

  2. Elemezd a forgalmad

    Vizsgáld meg a kulcsszavaid a Search Console-ban (Keresd a teljesítmény menüpontot). Egyenlőre csak ismerkedj a felülettel, illetve a kulcsszavakkal)

  3. Határozd meg a keresőoptimalizálás célját

    Határozz meg egy kulcsszót ami számodra fontos, és a Search Console alapján vizsgáld meg hog y valóban fontos e? (A teljesítmény fülön nézd meg hányadik pozícióban van az adott kifejezés, kattintanak-e rá, esetleg van e hasonló kifejezés ami nagyobb potenciált rejt)

  4. Válassz kulcsszót

    Most döntsd el hogy melyik kulcsszóra fogsz koncentrálni a következő időszakban (1 db kulcsszót válassz most ki). Készíts egy dokumentumot, és írd fel a kulcsszót a dokumentumban középre.

  5. Azonosítsd a versenytársaid

    Vizsgáld meg hogy a kiválasztott kulcsszóra kik szerepelnek az első oldalon, milyen típusú tartalmakkal. Bővítsd a dokumentumot egy listával, amibe sorban leírod az első 7 helyezett tartalom jellegét. (Termékoldal, blogbejegyzés, szolgáltatás oldal stb)

  6. Azonosítsd a technikai hibákat

    Végezz egy technikai SEO auditot ezzel az eszközzel (ez ki fog néhány általános hibát emelni, ha van)

  7. Tervezd meg a javítást

    Tekintsd át az audit eredményeit, és vizsgáld meg, van-e komoly probléma, amit orvosolni tudsz. Ezt a napot szánd erre!

  8. Azonosítsd a saját szereped

    Térj vissza a korábban megállapított kulcsszavadra, és vizsgáld meg, pontosan melyik aloldaladra érkezik a látogató aki rákeres. Jegyezd fel ezt is a dokumentumba.

  9. Megfelel az oldalad a tartalmi ajánlásoknak?

    Nézd meg hogy a kulcsszavad szerepel e a landoló oldalad Title tagjában, legalább egy bekezdés címében, és a szöveges tartalomban is legalább egyszer.

  10. Bővítsd a szöveged kapcsolódó kulcsszavakkal

    Keress rá a kulcsszóra a Google keresőben, és a találati lista alján a Related Search (kulcsszó kapcsolódó keresései) részben nézd meg milyen kifejezésekkel hozza összefüggésbe a Google a kulcsszavad. Építs be legalább egy újat a landoló oldal szövegébe.

  11. Írd meg a meta leírást

    Írj 2-3 mondatos ajánlót a landoló oldaladhoz, és azt tedd bele az oldal meta description részébe.

  12. Terjeszd a híred!

    Írj még egy ajánlót a landoló oldalahoz, ez lehet kicsit hosszabb is. Ezt és a landoló oldalad linkjét oszd meg a Facebook oldaladon, Twitter fiókodban, LinkedIn-en, szóval olyan helyeken ahol sokan láthatják. Érdemes olyan felületeket használni, amiket bejelentkezés nélkül is el lehet érni (hiszen egy Zárt csoport tartalmát nem fogja a Google indexelni, most viszont az a célunk, hogy legyenek hivatkozásaink)

  13. Keress egy linképítésre alkalmas felületet

    Keress egy blogot a kereső segítségével, aminek a témája kapcsolódik az oldaladhoz. Olyan felületet keress, aminek van látogatottsága (Ezt nehéz megállapítani, de jelek lehetnek a hozzászólások, a megosztások és hasonló jelek). Fontos hogy a Google keresőben keress ilyet, mivel akkor biztosan indexelt felületet fogsz találni.

  14. Vedd fel a kapcsolatot

    Ha megismerkedtél kicsit a felülettel, vedd fel a kapcsolatot a bloggerrel aki azt üzemelteti. Kérdezd meg, van e rá mód hogy megjelenjen a landoló oldalad hivatkozása az oldalon. (Figyelj rá hogy ne nofollow linket kapj). Érdemes valamit felajánlani a bloggernek, viszont ez ne az legyen hogy ugyanarról a weboldalról visszalinkelsz rá.

  15. Építs ki egy linket

    Szánj rá még egy napot a linkmegjelenésre, intézd el azt amiben megegyeztetek. (Ha simán ment, akkor ezt a lépést már ki is hagyhatod ;))

  16. Nézd meg volt-e hatása a munkádnak?

    Eltelt annyi idő hogy a Google találati listájában a módosításaid valamilyen hatást váltottak ki. Vizsgáld meg mi volt ez a hatás. Erősödött a kulcsszópozíció, több lett az átkattintás? Itt még nagy változásra nem szabad számítani, de néha már látszanak a jelei a munkának.

    Ne feledd azonban hogy a Google Search Console késleltetett adatokat ad csak vissza, tehát nézd meg ott milyen pozíciót mutat a szoftver, és inkognitó módban vizsgáld meg tényleg ez-e a pozíciód jelenleg.

  17. Terjeszd tovább a munkát

    Ha végigcsináltad a listát, oszd meg velünk, hozzászólás formájában a történeted. Az oldalon beírhatod a weboldalad elérhetőségét is. A link ami a hozzászólásodhoz kerül ugyan a korábban már említett nofollow kategóriába kerül, viszont ha izgalmas a sztorid, akkor számíthatsz egy-két átkattintásra is erről az oldalról 😉

Már készen is vagy az első lépésekkel

Remélem nem volt bonyolult. A keresőoptimalizálás nagyon komoly, fegyelmezett háttérmunkát igényel. Sokáig tart értelmezni egy kifejezés működését. Azt viszont garantálom, hogy ha a fenti 17 pontos csekklistát elvégzed, sokkal magasabb szinten fogod a kulcskifejezésed ismerni mint a versenytársaid nagy része.


Ha gyorsabb ütemben szeretnél nagyobb forgalmat elérni:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

További cikkek

Kíváncsi vagy hogyan spórolhatsz a hirdetési költségeiden?

Kérj ajánlatot és megtudod.

Ajánlatkérés